Namntråd 2013

Sv: Namntråd 2013

Vilken ras är det?

Nero
Nimbus
Nerthus
Noss
notorious
Nattvakten
Norbit
Niradnis
Njodor
Noldor
North wind
Nordanvind
Nektarin
Nixer
Nicodemus
Neptun
Night hawk
Narcissus
Nocturne
Ned stark :angel:
Neville
nyckfull :P
 
Sv: Namntråd 2013

Tack för alla tips :)

Det ska vara till en haflinger, men det kan lika gärna bli ett sto och blir det ett sto ska den heta något på H :) Lutar åt Himalaya.
 
Sv: Namntråd 2013

Gillar också C-namn!
Har någon något bra förslag på förnamn där modern heter West Somerset och fadern Cabachon? :)
 
Sv: Namntråd 2013

California Sun/Sundown/Sunset (Då har du dels C som du gillar, och desstum från pappa och så west från västra USA) :) Dessutom passar det (enligt mig) både på hingst och sto, eftersom du kan fokusera på California om det är ett sto och Sun/Sunset/Sundown om det är en hingst :idea:
 
Sv: Namntråd 2013

KL

Jag funderar på hingstnamn på Ce. Jag tycker om korta, enkla och ovanliga namn. De ska vara ett ord och absolut inte engelska. Däremot kan andra mer udda språk (som polska) vara roligt. Mina tidigare hingstföl har jag döpt till Ceder och Cedilj.

Jag har tänkt Cetus som är ett latinskt namn på en stjärnbild, men det känns inte helt rätt.
 
Sv: Namntråd 2013

KL

Hur går det för er med namn?

Min lilla blev en Cillary!

Nu är det bara två donnor till hemma som har 3 månader kvar!
behöver namntips till Olivias & Graninis fölungar!
Alla har samma pappa som lilla Cillary så namn på O och N vore roligast så man slipper stå med ett helt stall med C :)
 
Sv: Namntråd 2013

Haha, Spökets mage har på sistone blivit tillkallat för "Iska" vilket kommer vara tilltalsnamnet på ett stoföl som kommer heta Iskierka.
Just "Iska" var dock min hund, jag fick henne när jag var 6 år gammal och hon själv blev 16 år innan vi fick ta bort henne. Vacker som en dag och snällaste och gladaste någonsin. Hoppas lilla fölet tar efter henne. ;)

Det känns som en trend... ponnyn döptes till Frosty Prince Igor efter en av hundarna vi fick ta bort 3 dagar innan ponnyn kom hem till oss.

Nu har jag bestämt mig för att det blir ett sto, men utifall att så har jag Celeritas som reservnamn om det skulle bli en liten hingst. :D

Skulle namnen inte kännas rätt på fölis, så har jag massvis med backup-namn, så det där löser sig. ^^
 
Sv: Namntråd 2013

KL

Hur går det för er med namn?

Min lilla blev en Cillary!

Nu är det bara två donnor till hemma som har 3 månader kvar!
behöver namntips till Olivias & Graninis fölungar!
Alla har samma pappa som lilla Cillary så namn på O och N vore roligast så man slipper stå med ett helt stall med C :)

Min blev en tjej som ska heta Confidence SH :)
e. Cabachon - Cardento - Irco Marco
Färg: ser ut att bli skimmel :)
 
Sv: Namntråd 2013

Hingstnamn tror jag blir Maranello eller Monticello.

Stoföl funderar jag på Florence, Machine och Bastille...

(e. Floricello u. Molinna ue. Bernstein)
 
Sv: Namntråd 2013

Florence är fint :)


Jag behöver hingstnam på B eller W! (Bravour & Wixi)
Hitintills har jag:
Wibration
Braveheart
Brawissimo
 
Sv: Namntråd 2013

Jag såg det i föltråden :p Men det är lugnt, det ska bli ett sto :angel:

Vad heter föräldrarna till din?

Kom på att jag hade faktiskt ett hingstnamn till också, Mothello :)
 
Sv: Namntråd 2013

Pappa heter Rex Shipping och mamma Tillies Testarossa :)

Var sambon som tyckte han skulle heta Maranello då det är ett bilmärke :p liksom Testarossa ;)
 

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 304
Senast: Digbil
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Habina
·
C
Avel Mitt sto Chicolina (e.chicos boy) är nu dräktig, med Elleton e. Canturano. Jag vill ha ett häftigt namn som egentligen ska passa både...
Svar
0
· Visningar
1 750
Senast: Chicolina
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något...
2
Svar
31
· Visningar
3 843
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp