Namntråd 2013

Sv: Namntråd 2013

*kollar min filmlista*

Battleship (iofs suger filmen...)
Brave
Chocolat
Colombiana
Constantine
Coriolanus
Daredevil
Elektra
Gladiator
Haywire
Highlander
Ironclad
Ivanhoe
Juno
Labyrinth
Ladyhawke
Leon
Madagascar
Prometheus
Serenity
Silverado
Skyfall
Stardust
Stargate
Syriana
Thor
Thunderheart
Troja (eller Troy)
Tron
Underworld
Willow
 
Sv: Namntråd 2013

*kollar min filmlista*

Battleship (iofs suger filmen...)
Brave
Chocolat
Colombiana
Constantine
Coriolanus
Daredevil
Elektra
Gladiator
Haywire
Highlander
Ironclad
Ivanhoe
Juno
Labyrinth
Ladyhawke
Leon
Madagascar
Prometheus
Serenity
Silverado
Skyfall
Stardust
Stargate
Syriana
Thor
Thunderheart
Troja (eller Troy)
Tron
Underworld
Willow

Tusen tack!
 
Sv: Namntråd 2013

Kl.

Behöver namn hjälp :). Namnen ska börja på R. Det ska vara enkla normala namn. Har kommit på att det är super svårt med just R namn :crazy:

Är inte mina hästar, men vi i stallet hjälps åt att komma på namn :)
Det är fjordingar som ska ha namnen.
 
Sv: Namntråd 2013

*kl*

Nu behöver jag namn-hjälp! :laugh:

Mitt halvblodssto Benedictin är dräktig med Sv.Ridponnyhingsten Claudius RP 176. (fölis blir Sv.Ridponny)

Namnet ska helst börja på B och vara alkohol-tema,då det är flera hästar ur sto-stammen som följer detta mönster oavsett kön.

Bla. Benedictins första avkomma heter Bouquet,hennes andra avkomma, som föddes iår heter Belizario. Benedictins barnbarn heter Budweiser.

Har beställt ett stoföl:idea:

Tips! Gå in på systembolagets hemsida och sök på likörer. Kommer en lista med massa käcka namn. I bokstavsordning dessutom! ;)
 
Sv: Namntråd 2013

*kl*

Sitter också i namnfunderingstankar. Har börjat göra en lista men inget känns helt rätt än, men kanske blir när fölis väl ploppar ut.
Mamma heter Vibeke och pappa är Daquar, har tänkt att namnet ska börja på D. Har försökt komma på en kombination men är inte så lätt, haha :p Funderar på nåt med diamant men vill inte att det bara ska vara Diamant eller Diamond, annars är jag mycket för film och karaktärer därifrån, funderar på Donnie Darko om hingstföl men vet inte om det känns som ett hästnamn, skitsvårt!
Så förslag på D tack! :D
 
Sv: Namntråd 2013

Gå in på systembolaget och tryck på dom olika grupperna och sortera i alfabetisk ordning genom att trycka på namn... Badam! Du har massor att välja på!
Jag gillade ölen "Bad Elf"
 
Sv: Namntråd 2013

Jag tycker Donnie Darko är bra! Men annars en handfull förslag:

Dacke
Daiquiri (en cocktail)
Dahab (en stad i Egypten)
Da Vibe (jag hittade en skiva med detta namn när jag googlade)
Da Vinci
Diana
Diva
Disqus
Divina
Dharma
Dolce Vita (appropå filmer, och det kombinerar i viss mån föräldrarnas namn)
Drama
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd 2013

Jag har redan bestämt namn till mitt lilla knytte som beräknas titta ut första veckan i Maj.

Stoet är en shetlandsponny som heter Ygs Vickan (född på prinsessan Viktorias födelsedag), så trots att jag själv är emot monarki, så är det ju helt oemotståndligt att döpa fölet till Estelle om det nu blir ett sto.
Om det blir en hingst skall han få heta Abigor, efter en av mina favoritdemoner som beskrivs som "Vacker & ståtlig".

Dock vill jag ha med gårdsnamnet också, så därför har jag valt att sätta "Af Prästmyren" efter namnen; Estelle Af Prästmyren eller Abigor Af Prästmyren alltså :)
 
Sv: Namntråd 2013

Här väntas shetlandsponny e Ytterhalls Kanon u Zandra och new forest e Dimmans Eros u Gardwoods Nikila.
Årets föl ska ha namn på N och givetvis mitt stuterinamn också... Det som ligger nära till hands är att nf-fölet får heta Nero om det blir en hingst, fast jag klurar lite på namn som jag stöter på i min utbildning just nu, typ Nukleotid eller Nitril, fast jag vet inte hur kul det är egentligen. :p Förslag emottages gärna (fast jag har en del krav, det ska vara eller åtminstone kunna uttalas "på svenska", inga åäö och helst inga R - pga att man inte kan säga R i Småland.)
Shettisfölet får nog följa "kanon-temat" lite långsökt och bli en Nobel/Nobelle, tror jag. Svart blir den i alla fall.... (båda föräldrarna högst sannolikt homozygot svarta)

Pappa rr Dalwhinnie och mamma heter Hollyday av bolex. Båda nästan svarta med vita tecken. Så ut kommer troligast ett mörkbrunt föl.
mja, det kan lika gärna bli en fux eller en svart...
Dock vill jag ha med gårdsnamnet också, så därför har jag valt att sätta "Af Prästmyren" efter namnen; Estelle Af Prästmyren eller Abigor Af Prästmyren alltså :)
Kom ihåg bara att om du vill kunna använda Prästmyren till fler ponnyer som behöver du registrera det som stuterinamn. Det kan du för övrigt göra redan nu om du vill. :idea:
 
Sv: Namntråd 2013

Kom ihåg bara att om du vill kunna använda Prästmyren till fler ponnyer som behöver du registrera det som stuterinamn. Det kan du för övrigt göra redan nu om du vill. :idea:

Ja, jag har fått det förklarat för mig att jag måste göra det om jag skall ha fler föl. Just nu har jag dock inga planer alls på att ha fler föl, jag har inte plats i stallet för fler, och sälja vill jag absolut inte göra.
Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, så det är ju bra att ha i bakhuvudet vad som isf krävs av en :)
 
Sv: Namntråd 2013

Rimma
Rimfrost
Rolle
Rind
Rasmus (kände en ypperligt trevlig fjordingfarbror med det namnet)
Runa
Ragni
Reidun (fornnordiskt)
 
Sv: Namntråd 2013

Nitro(glycerin);)
Nisse
Napolion
Nemo
Nonno
Nattsvart

Nova
Nanna
Nella
Nippetippa
Natt
Nelda
Nemesis:devil:

Nezeril:angel:;)
 
Sv: Namntråd 2013

Själv är jag helt klar med mina namn nu :)

Ett sto blir en Cillary
En hingst blir en Cotton eye Joe

Mamma Chicolina e. Chicos boy
Pappa Jumanji e. Canturano
 

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 304
Senast: Digbil
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Habina
·
C
Avel Mitt sto Chicolina (e.chicos boy) är nu dräktig, med Elleton e. Canturano. Jag vill ha ett häftigt namn som egentligen ska passa både...
Svar
0
· Visningar
1 750
Senast: Chicolina
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något...
2
Svar
31
· Visningar
3 843
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp