Namntråd 2013

Sv: Namntråd 2013

*kl*

Nu behöver jag namn-hjälp! :laugh:

Mitt halvblodssto Benedictin är dräktig med Sv.Ridponnyhingsten Claudius RP 176. (fölis blir Sv.Ridponny)

Namnet ska helst börja på B och vara alkohol-tema,då det är flera hästar ur sto-stammen som följer detta mönster oavsett kön.

Bla. Benedictins första avkomma heter Bouquet,hennes andra avkomma, som föddes iår heter Belizario. Benedictins barnbarn heter Budweiser.

Har beställt ett stoföl:idea:
 
Sv: Namntråd 2013

Rikardo är lite av ett internt skämt, men jag har egentligen magkänslan åt att det blir en Alicia, även om det skulle underlätta för mig om det blev en Rikardo. ;)
 
Sv: Namntråd 2013

Fast stoet skall heta Alicia, inte Alice. Alice sparar jag till stofölet jag faktiskt tänker behålla. :p
 
Sv: Namntråd 2013

- Bacardi
- Bailey's
- Black Sambuca
- Bombay Sapphire
- Bloody Mary
- Bourbon
- Brandy
- Bordeaux
- Black Label
- Bacardi Breezer
- Blue Curacao

Bacardi är fint men ganska vanligt, så tänkte bidra med några till :)
 
Sv: Namntråd 2013

Mitt sto är dräktig med Faustino 1244 (dressyr) och mitt sto heter Myrra, de är halvblod båda två. Har ni något namnförslag på sto/ hingstföl? :D
 
Sv: Namntråd 2013

Fast stoet skall heta Alicia, inte Alice. Alice sparar jag till stofölet jag faktiskt tänker behålla. :p

Jo, jo, vet att det skiljde en aning. Och jag gissar på att du inte kommer att använda AliTCHE uttalet heller, men det var komiskt nära. :D
 
Sv: Namntråd 2013

Jag klurar på namn fast jag innerst inne kommer veta vad fölet ska heta när jag ser hen :D Skadar inte att vara förberedd dock!

Mammahäst: Ambra
Pappahäst: Sir Donnerhall

När jag tittar på pålarnas stamtavla har de senaste 6 generationer ston hetat på H, förutom min... Nått jag funderar på att återinföra :)

Ambra är en ingrediens i parfym, nått att spåna på?

I stallet kallar jag bäbismagen för Stellan :angel: (började som "mammas stjärna" och utvecklades till stellate (lat f stjärna) och nu Stellan)

Seminveterinären döpte fostret till Ambro by MB, ett bra namn om det är en hingst :D

Tips på stonamn mottages tacksamt!!
 
Sv: Namntråd 2013

Ambrosia
Bram (som i Stoker)
Bramante, (konstnär)
Bramble
Briam (ungnsrostade grönsaker haha)

åh en till

Becquerel är ju också en si enhet precis som ampere
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd 2013

kl

Behöver oxå hjälp!

Mitt sto (Zamona e: Zaffaran u: Monavale ue: Strong Gale) är betäckt med Cosmeo.

Jag har rocklåtar som tema, förra fölet (2011) fick heta Cloud Connected (In Flames-låt). Valde att använda CC eftersom pappans fars och morfars namn började på C, problemet är att jag inte kan göra samma sak iår (eller kan och kan) då även Cosmeos far och morfar börjar på C och det blir lite tjatigt?... (Hade först en idé om Come Clarity som oxå är In Flames, men två CC känns som sagt lite tjatigt)...

Vad säger ni? Några idéer? Namnet måste vara positivt, dvs inget "Highway to Hell" eller liknande :P
 
Sv: Namntråd 2013

Jag ska fundera på en bra rocklåt. ;)

Insåg att även jag måste ju komma på ett namn till min egen.
Mor heter Red Day och hingsten Hampton. Några förslag?
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd 2013

Lätt fortsätta på In Flames-spåret haha! Alltid drömt om en häst som heter Cloud Connected :love:

Fast det kan ju vara svårt att få med något av moderns eller faderns bokstäver om du inte vill ha dubbel-c igen... Men om du är beredd att hoppa över det och ta vilket låtnamn som helst så har ju In Flames hur mycket bra som helst. My Sweet Shadow, A New Dawn, Clayman, Bullet Ride, Reflect the Storm, The Quiet Place, Moonsheild...

Om du även har fler band du gillar brukar det ju finnas massor med låtnamn att välja mellan! :)
 
Sv: Namntråd 2013

Kul att du gillar det! Cloud Connected är jag jättenöjd med, passar honom jättebra, och så blev han skimmel oxå :P

Tack för alla tips! Jag jag gillar ju massa bra band såklart ;) haha, har även funderat på Dawn of a new day.... det är fint, men rätt långt...

Boe: Va roligt att det tog sig med Hampton! Ska bli superkul att följa er! Han imponerar mer och mer på mig, jag är sååå sugen, stod ju mellan honom och Cosmeo iår för min del för er som inte vet:)

Och synd du inte oxå hade haft In Flames-tema, då skulle ju din fölis lätt heta Touch of Red! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Namntråd 2013

Ambrosia
Bram (som i Stoker)
Bramante, (konstnär)
Bramble
Briam (ungnsrostade grönsaker haha)

åh en till

Becquerel är ju också en si enhet precis som ampere

Tack för förslagen, becquerel gillade jag. Det blir det nog på en hingst tror jag.
 
Sv: Namntråd 2013

Rebecka: ja kanske får köra på det. För hitentills har jag endast kommit på Red Honey om det blir ett sto..
En dos på första försöket så hon verkar ha lätt för att ta sig, men så har jag ju värdens bästa seminvet. med assistent också. Men det var nagelbitande fram till dygn 17..

Du får nog göra en cc till, Come Clarity är ju fint. Zamona's Clayman känns ju inte helt suveränt direkt...
 

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 304
Senast: Digbil
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Habina
·
C
Avel Mitt sto Chicolina (e.chicos boy) är nu dräktig, med Elleton e. Canturano. Jag vill ha ett häftigt namn som egentligen ska passa både...
Svar
0
· Visningar
1 750
Senast: Chicolina
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något...
2
Svar
31
· Visningar
3 843
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp