Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OkDet finns så många stavningar på Lukas också, fast det verkar som namnet uttalas likant i vilket fall. Ex: Lukas, Luckas, Lukaz.
OkDet finns så många stavningar på Lukas också, fast det verkar som namnet uttalas likant i vilket fall. Ex: Lukas, Luckas, Lukaz.
Enligt SCB dårå.Det finns 7 män som har förnamnet Luckas. Av dessa har 1 namnet Luckas som tilltalsnamn.
Det finns 2 män som har förnamnet Luqaz. Av dessa har 1 namnet Luqaz som tilltalsnamn.
Luckas finns väl ändå inte?Jag tycker att det är med god marginal illa nog med Lukaz och Luqaz, men Luckas funkar ju inte alls. Det blir ju ett jättekonstigt uttal om man läser det.
Hursomhelst är Lukas ett av de allra vanligaste namnen på småpojkar nu och har varit det under några år.
Jag har bestämt att jag aldrig ska ha barn, men Morits och Milton är mina reservnamn trots allt.
Adrian är ett favoritnamn. Kan inte komma på ett enda tjejnamn just nu.
Ja namnet på topplistan är väl oavsett stavning, alltså alla tillsammans![]()
Jag hoppas det beror på att det är den konventionella stavningen av Lukas i Långtbortistan eller liknande. Men så väl är det väl inte...
Luckas finns väl ändå inte?Jag tycker att det är med god marginal illa nog med Lukaz och Luqaz, men Luckas funkar ju inte alls. Det blir ju ett jättekonstigt uttal om man läser det.
Hursomhelst är Lukas ett av de allra vanligaste namnen på småpojkar nu och har varit det under några år.
Får ha det på dina djur istället.![]()
Enya var jättefint!!![]()
Jag tycker också mycket om många germanska och franska namn, men de flesta sådana är nog inget jag skulle ge till ett barn, de passar helt enkelt inte så bra på svenska eller blir för svårstavat eller svåruttalat.
Jag gillar lite enklare namn som funkar både hemmavid och på engelska, mitt eget namn, Camilla, är ju helt okej och lättstavat i Sverige, men på engelska funkar det inte alls! Sen har jag dessutom ett Å i efternamnet..