Namn på M till Dvärgpinschertik?

Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Kakis skrev:
Oj vad många svar.:bow: Hunden kommer från Little Kings kennel.

Mini, Myra och Mygga är de förslagen jag gillar bäst. Fast jag har haft hand om en häst som kallades Mini så det känns lite upptaget. Men jag vill gärna ha fler förslag :)

Jag lägger min röst på Myra eller Myran :)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Jag var inne på Mini och Myra(n) jag också men här kommer lite fler förslag.

Maxi, Megga, Milda, Mixa, Myrra, Mira, Mela, Millie, Missette,
Mamma Mia, MaGia, MegaVilda, Maxa
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

jag har inte bestämt mig:förslag?
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

ja jo kanske det,men dom drar ju inte ikull en iaf:eek: ;)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Tie skrev:
Jag var inne på Mini och Myra(n) jag också men här kommer lite fler förslag.

Maxi, Megga, Milda, Mixa, Myrra, Mira, Mela, Millie, Missette,
Mamma Mia, MaGia, MegaVilda, Maxa

Myrrah:love: ska det väl stå;)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Gå in på http://www.dpklubben.se och kolla. Där finns mängder av olika uppfödare.
Själv vet jag var jag skaffar valp igen när det blir dags för nästa DP. Helt klart en hund från Theneican's igen! :bow:
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Aningsfull skrev:
Gå in på http://www.dpklubben.se och kolla. Där finns mängder av olika uppfödare.
Själv vet jag var jag skaffar valp igen när det blir dags för nästa DP. Helt klart en hund från Theneican's igen! :bow:

Jo jag har kollat där,det var väl mest personliga åsikter jag var ute efter,har faktiskt varit inne på theneicans hemsida och tyckte om vad jag såg...:)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Jo, han har väldigt trevliga hundar. Spännande linjer får han fram också då han sammarbetar med uppfödare i hela världen. När jag var där var han precis på väg att skicka 3 hundar till Australien för att få 3 tillbaka. Min egen tjej har blod från både Israel, Polen och USA om jag minns rätt. Har inte hennes papper här men som kul grej skrev han ner vilka länder hundarna längre bak kom ifrån.
Sen sammarbetar han mycket med uppfödare i norge och ryssland och kan skvallra att han precis parat en helt bedårande snygg rysk tik. :d
Hon är riktigt djupröd, underbar färg. På henne förstår man verkligen varför dom kallas röda och inte bruna. Sen var hon helt underbar i temperamentet också. Både jag och mamma blev väldigt sugna på en till när vi hörde vad som komma skulle. :angel:
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Jag har pratat med en tjej här uppe som har valpar nu och på bbilderna utifrån föräldrarna såg dom riktigt fina ut,men dom har nyss startat uppfödning så jag vet inte vad jag ska tycka än...

Men jag har ju ingen brådska heller,utan jag väntar hellre så att jag får det jag helst vill ha,och då väger personliga åsikter högt

Jag gillar inte alls bruna pinschrar utan det är bara black an tan jag är ute efter,så jag har väl ingen åsikt ang. röd och brun.Jag har märkt på många bilder att vissa dvärgpinschrar har hängande öron,jag har inte kollat rasbeskrivningen men ska det vara så?det tycker jag inte är snyggt!
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Jo då, öronen får både hänga och stå. Min hunds öron gillar att variera sig. På varje utställning hittills har dom stått upp, men däremellan brukar dom välja att ligga några veckor ibland. :D
Själv älskar jag dom röda men om jag skaffar en till blir det nog en black and tan, kul med en av varje. Tyvärr har ju black and tan fler rasrelaterade sjukdommar så det är väl det som drar mig från en sån. Dom har blivit alldeles för poppis på senare tid så det har avlats på både det ena och det andra (se bara på antalet kennlar som helst plötsligt ploppat upp över hela landet, för bara nåt år sedan kunde man räkna dom på ena handen mer eller mindre).

Julie och Remo, båda med hängande öron (den lilla röda är min Julie)
6_1148243427.jpg


Julie med stående öron
p1010072_1135680021.jpg
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Jo det är det som gör mig tveksam till rasen,att dom blivit så poppis och det gör det extra svårt i mitt val.

Vad har dom för rassjukdomar jag ska se upp med?

Fina hundar,även med hängöron;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Ögon och patella. Vet flera just black and tan som blivit tvugna att opereras för sin patella så det ska man helt klart se upp med och kolla så att den som föder upp hundarna verkligen testar sina avelsdjur.
Där jag köpte Julie har dom bara fått en valp med patella under alla år han varit igång (en av dom som hållt på längst i sverige).

Sen får man inte glömma dom mentala aspeterna för tyvärr är det väldigt många dp med dåligt psyke. Rädda, veka, det med skärpa blir inte bra.
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Kakis skrev:
Om fyra veckor flyttar det in en black/tan dvärgpinschertik till mig och jag måste komma på ett namn till henne, men det står helt still. Kullen ska ha namn på M. Någon som vill hjälpa till att spåna på namn?


Mejja heter min röda dp tik, och det tycker jag är fint. :)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Pysen skrev:
Jo jag har kollat där,det var väl mest personliga åsikter jag var ute efter,har faktiskt varit inne på theneicans hemsida och tyckte om vad jag såg...:)

Jean Dark verkar ha fina vovvar :)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Aningsfull skrev:
Ögon och patella. Vet flera just black and tan som blivit tvugna att opereras för sin patella så det ska man helt klart se upp med och kolla så att den som föder upp hundarna verkligen testar sina avelsdjur.
Där jag köpte Julie har dom bara fått en valp med patella under alla år han varit igång (en av dom som hållt på längst i sverige).

Sen får man inte glömma dom mentala aspeterna för tyvärr är det väldigt många dp med dåligt psyke. Rädda, veka, det med skärpa blir inte bra.


Ja okej,är det då några papper man ska be att få se för att vara säker?Är det mycket vanligt med med mentaltest då lr är det bara dom bättre uppfödarna som gör det?
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

får jag fråga varför dom är bra då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 230
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp