Namn på M till Dvärgpinschertik?

Kakis

Trådstartare
Om fyra veckor flyttar det in en black/tan dvärgpinschertik till mig och jag måste komma på ett namn till henne, men det står helt still. Kullen ska ha namn på M. Någon som vill hjälpa till att spåna på namn?
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

:love: ÅÅÅÅH!:love: :love: en sån letar jag oxå efter!

Hade jag haft en tik skulle hon heta:
Genny
Gemma
Nemi
Emma

Lr nått sånt!:bump:

Sorry missade nästan att du sökte på m:
MANDA!
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Mygga. :D
Det brukar jag kalla min dvärgpinscher emellanåt.
Sen går hon under smeknamnen Splinter (råttan i turtles), Liten, Kulan/Kula, ja listan kan göras lång.

Uppfödarnamnet är Theneican's Zavannah med vi döpte henne ganska snabbt till Fröken Julie för hon är en riktig liten fröken.

Grattis till valpen förresten. Och dvärgpinscherägare som man är så blir jag också nyfiken från vilken kennel den kommer från. ;)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Minna
Milla
Mini
Mischa
Miranda
Mys
Malou
Myra
Magnolia

Myra är klart coolast!
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Myra och Mini tyckte jag var fint.
För dom är ju smååå. :D

Första gången jag såg min hund som valp så kunde jag inte hålla mig för skratt för att hon var så liten. :D

Kolla bara hur liten denna DP är i jämförelse med min stora hund. Då är den valpen dessutom ungefär 15 veckor om jag minns rätt. :D

1_1148242775.jpg
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Aningsfull skrev:
Första gången jag såg min hund som valp så kunde jag inte hålla mig för skratt för att hon var så liten. :D

haha, sådär var det med Harry också. Nu är han dock en bjässe med sina 5kg och jag ser längtansfullt tillbaka till valptiden då han var liten&behändig. ;) :D
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

ajaj,5 kilo det var en stor en det!;):D
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Det var länge sen jag vägde Julie men jag tror att hon ligger på stadiga 4 kg nu. :D
Jag skrattar dock fortfarande ibland när jag ser henne. När man själv jobbar med henne känns hon inte så himla liten, det är ju bra fart i henne och mycket ork så då tänker man inte på hur liten hon är.
Däremot när jag ser sambon vandra iväg men en ivrig liten råtta i snöret så dör jag fortfarande av skratt. :rofl:
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

mm, det är väl ändå gången jag brukar inse att Harry faktiskt inte ligger i närheten av Grand Danois storlek, när någon annan går iväg med honom.
Nu är jag antagligen rätt skadad med tanke på att en av Harrys hundkompisar är en Chihuahua på 1,6kg, och i jämförelse är Harry faktiskt en bjässe. :p :eek:
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

jag ska själv skaffa en dp och jämfört med min voffe på 35kg(notera att han är mager) så känns fem kilo oroväckande mycket;)tänk om jag inte skulle lyckas få hunden att gå fint i koppel??:D haha...vad jag längtar efter min råtta!
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Jag förstår helt klart att du känner oro inför storleken.

Den automatiska följdfrågan blir givetvis; ifrån vilken kennel?
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Tro mig, gå fint i koppel är arbete med en DP. :angel: :devil:
Nog för att min lilla går jättebra nu, men det har tagit tid. Dom där små har en förkärlek till att studsa efter benen på en och irra både hit och dit på sin väg framåt och samtida försök att hinna med att kolla in så mycket som möjligt. :D
Men skam den som ger sig. ;) Nu mer går hon fint vid sidan med hängande koppel.

Men tro mig.. en dvärgpinscher kan få en att slita sitt hår. ;) Men så rackarns söta som dom är så älskar man deras små egenheter och jag kan inte tänka mig nåt annat. :D

Men nog är greyhounden betydligt lättare. Han är väldigt lugn och behaglig. :angel:
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Madonna
Marilyn
Madness
Marillion
Marley
Marvelous
Maxwell
Meja
Melanie
Mike
Millencollin
osv...
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Oj vad många svar.:bow: Hunden kommer från Little Kings kennel.

Mini, Myra och Mygga är de förslagen jag gillar bäst. Fast jag har haft hand om en häst som kallades Mini så det känns lite upptaget. Men jag vill gärna ha fler förslag :)
 
Sv: Namn på M till Dvärgpinschertik?

Marion (som prinsessan i Robin Hood) hihi. Passar ju med Little King
 

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 230
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp