Namn på era föl?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Namn på era föl?

Min bebbe fick heta

Tappsveden Thengilya spot..

Mamman hetar tappsveden starlight express så där kommer Tappsveden.

Sen så heter pappan Whitsuntide spot och där kommer spot in för att få in pappan med...

Sen råä det ju så att Thengily betyder Fallande stjärn på alviska vilket vi tyckte mycket om och nu är det verkligen en thengilya!
 
Sv: Namn på era föl?

Min lilla valde att titta ut förra veckan i ösregnet=/. Men allt gick bra. Det var bestämt att om det blev en hingst skulle han heta Breavheart (det är fint) eller Copacabana (jag var med i sverigepremiären av musikalen). Men det blev ett sto=). Så då stod valen mellan Lolalinnea(lola hette huvudrollen i musikalen och bebis mamma heter linnea) eller Novalinnea (En lite stjärna är aldrig fel)

Men fölet som kom ut är isabellfärgat och fick ett helt annat namn=). Nämligen Raindrop, pga det hemska väder som hon föddes i. Och hon passar jättebra i namnet!

De övriga fölens namn börjar på samma som deras mamma.
Sv: Namn på era föl?

Min lilla valde att titta ut förra veckan i ösregnet=/. Men allt gick bra. Det var bestämt att om det blev en hingst skulle han heta Breavheart (det är fint) eller Copacabana (jag var med i sverigepremiären av musikalen). Men det blev ett sto=). Så då stod valen mellan Lolalinnea(lola hette huvudrollen i musikalen och bebis mamma heter linnea) eller Novalinnea (En lite stjärna är aldrig fel)

Men fölet som kom ut är isabellfärgat och fick ett helt annat namn=). Nämligen Raindrop, pga det hemska väder som hon föddes i. Och hon passar jättebra i namnet!

De övriga fölens namn börjar på samma som deras mamma.
 
Sv: Namn på era föl?

Min lilla valde att titta ut förra veckan i ösregnet=/. Men allt gick bra. Det var bestämt att om det blev en hingst skulle han heta Breavheart (det är fint) eller Copacabana (jag var med i sverigepremiären av musikalen). Men det blev ett sto=). Så då stod valen mellan Lolalinnea(lola hette huvudrollen i musikalen och bebis mamma heter linnea) eller Novalinnea (En lite stjärna är aldrig fel)

Men fölet som kom ut är isabellfärgat och fick ett helt annat namn=). Nämligen Raindrop, pga det hemska väder som hon föddes i. Och hon passar jättebra i namnet!

De övriga fölens namn börjar på samma som deras mamma.
Kan det vara så att stoet du hade hete Stackarps M Linnea och var ett new forest sto? Om det var så så bor hon hos mig idag. Kul isf att ☺
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 501
Senast: Freazer
·
Avel Jag har köpt ett sto som jag tänkt ha till avel. Jag är helt nollad när det gäller blup. Hon har 125 i BLUP -hoppning. Är det bra?? 4...
2
Svar
27
· Visningar
3 641
Senast: Fiorano
·
Avel Jag snubblade över en intressant artikel i ett gammalt nummer av tidningen Hästen (nr 8 1958) som försöker reda ut vad begreppen efter...
Svar
10
· Visningar
9 908
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp