Namn hjälp

Sv: Namn hjälp

Jättegrattis!!

Har en kusin som heter Björnicia i andranamn. Älskar det namnet, och ville ge min dotter det som andranamn, men min man satte stopp för det :(

Grattis!!

Har ar mina favoritnamn (utover de som vi dopte barnen till; Chloe & Amber):

Alexandra
Olivia
Hannah
Emily
Maya
Emma
Mia

Jack
Oliver
Alexander
Victor
Joshua
Jacob
Harry

Jag och sambon har funderat på några namn, han är helfinsk och jag svensk.

Skulle vi få en pojke så skulle han heta Miilo och en tjej kanske Bobbi?

Med tanke på din uppgivda ort, så borde du gilla namnet på vår äldsta dotter. Alde heter hon. Vår andra dotter heter Idun.

Grattis:D

Jag tycker Ninja är jättefint (har en kusin som heter det) och rätt ovanligt.

Har också en kusin som heter Ninja! :idea: Gillar det också!

Får vi en dotter någongång så är det Hilda, Chelsea eller Milla som ligger högst på listan.
Pojke så är det Ted, Sebastian eller Victor som leder just nu :p

Mellannamn vill jag ha som går i arv, så de blir i så fall Eric, Waldemar respektive Mary, Margareta.

Har också en kusin som heter Ninja! :idea: Gillar det också!

Får vi en dotter någongång så är det Hilda, Chelsea eller Milla som ligger högst på listan.
Pojke så är det Ted, Sebastian eller Victor som leder just nu :p

Mellannamn vill jag ha som går i arv, så de blir i så fall Eric, Waldemar respektive Mary, Margareta.

Bra smak ;)
Vår yngsta kallas för Milla (heter egentligen Matilda)

min första ponny hette disa :love:

Jag är döpt till Disa, och har aldrig träffat på någon med samma namn. När jag var liten tyckte jag inte om det, men numera trivs jag kanon med det och skulle aldrig kunna tänka mig något annat.

Däremot vet jag, utöver Russets ponny, två hundar, en katt och en häst med namnet. Ena hundägaren hade slagit upp Sveriges ovanligaste namn när de döpte hunden.

Nova, Indra och Vira tycker iaf jag är fina tjejnamn :love:

Och Timmy är fint på killar (:

Skulle vilja slänga in en massa grattis :)
Min dotter heter Elina Elisabeth Minette, så det är såklart fina tjejnamn :D
Annars gillar jag namn som Freja, Idun, Disa och såna som klingar väldigt nordiskt! Jättemycket fina namn i den här tråden :love:

Mina favorit namn är:

Adrian :love: fast min pappa skrattar bara då våran finska släkt kommer ha svårt och säga Adrian så dom kommer nog kalla honom Atria (tillverkare för korv och sånt)

Toni Tänkte på att ni är från finland

Ellionora Är det finaste tjej namnet jag vet, det ska min dotter heta ifall jag får en..

Jonna Fint namn också :D

*kan låsas*

Har fått dom namnen jag ville ha på vårat kommande barn...

Dessa namn är väl mera lr mindre spikade på kommadne...
Kör en liten bump på denna tråd...

Vi har nyligen tagit reda på könet (av misstag) och då fick vi ändra namnet lite...

Så de kompletta namnet än:
Alfons Christian Eino Svenblad-Valin
Alfons efter min morfar
Christian är ett släktnamn från min sida
Eino efter sambons morfar
Svenblad-Valin efter oss

Är lite osäker på efternamnet, men vi har ju lite tid kvar att bestämma vems barnet ska få och om de ska bli ett lr två efternamn...

Det där med efternamn är knepigt, jag vet inte hur det funkar idag, men när jag fick mina barn gick det inte att ge dem två efternamn, det ena fick bli ett så kallat mellannamn. Väldigt korkat system, eftersom de från den dagen blev "sorterade" på mellannamnet, det stod liksom först. Så mina barn har fått "heta" sitt mellannamn som efternamn i varenda lista i skolan etc. Jag gillar det inte. Hade jag vetat om det så hade det inte blivit något mellannamn.

kl

Lite utanför ämnet men eftersom ni redan har namnen kanske det är ok?

Hur resonerar ni kring efternamn till bebisen? (när mamma och pappan har olika alltså)

Jag är inne på att vårat barn kommer få sin pappas efternamn, då det är ett släktnamn och mitt namn är ett vanligt tråkigt -sson namn. Jag hoppas också att vi kommer gifta oss inom en inte allt för lång framtid och då kommer jag också ta hans efternamn.
Men det känns som jag känner mig lite utanför med ett annat efternamn än dom andra två, men att ta båda är inget alternativ, det skulle bli för långt.

Jag och min sambo har olika efternamn, sambons är ovanligt och ett släktnamn på helt annat plan än mitt.

Vi kommer inte att ha dubbla efternamn på barnet, men vill barnet senare lägga till mitt efternamn så får hon givetvis göra det. Det är något vi kommer erbjuda :)

När vi sedan gifter oss kommer jag behålla mitt efternamn också ( och heta dubbelt ).

Har inte ens tänk att jag skulle känna mig utanför pga att vi inte delar efternamn, hmm :)

Min dotter heter mitt efternamn, min äldsta son hette det också men ändrade till pappans när han var 15.
Mina yngsta heter pappans lite vanligare som mellannamn och mitt som efter namn. Om vi gifter oss får de ha bådas efternamn då jag inte gärna tar bort mitt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka