Namn hjälp

Sv: Namn hjälp

Tycker namn som Jason och James är lite halvtacky på helsvenska barn. Men, men.. Smaken är som baken!

Ingen av oss är helsvenskar Jag född på Åland och hennes mamma är Finska så helsvenskar nej...

Har varit inne på några finska namn oxå, men som sagt har lång tid på oss att bestämma ännu...

Mina tre flickor som jag ska ha ska heta

Vilja, Vilda och Liv.

Så dom får du inte ta :angel::D

Tjejnamn:
Tindra
Nova
Nienna
Samantha

Killnamn:
Christopher
Alexander

Jag gillar Lily och Angeline också. Men det heter syster :) Lily Alva Angeline

Senast ändrad av en moderator:

Ingen av oss är helsvenskar Jag född på Åland och hennes mamma är Finska så helsvenskar nej...

Har varit inne på några finska namn oxå, men som sagt har lång tid på oss att bestämma ännu...

Jo, men om man ser på era namn så låter de väldigt svenska. Inte för att det har världens betydelse, men för min del så är det viktigt att för- och efternamn har någorlunda samklang.

Då kan jag ju säga att mitt svenblad kommer från gammalnorden och finns i USA, Canada, Australien och Nya Zeland sedan 3 generationer tbx itiden... Min farfars farbror flyttade till USA och har sedan spridit de vidare där nu...

Nu tbx till OnT

Gillar vissa namnförslag ganska mycket, vissa mindre (smaken är som baken)

nemen fy inte ines...kännde en gång en som jag tyckte mindre om som hette så vet inte om de beror på de dock :angel:

För det första grattis!! :bump:

Oj, hade skrivit en lista förut med fina namn (enligt mig själv då ;) ) men hittar inte listan. Gillar namn som både fungerar på svenska och engelska. Annars får man massor av roliga uttal i andra länder, som visserligen kan vara kul :D
Heter själv Natalie Jessica Mei Choo, om du tyckte någon av de var fina. Brorsan heter Christopher Stefan och sedan ett kinesisk. Eftersom båda kom från Åland kanske ett finsk andra namn?

Som nån tidigare gav förslag så älskar jag namnet Elvira, dock ev lite svårt att uttala på engelska..

kl

Jag älskar namnet Love, grymt fint tycker jag! :D

Dreama: hur säger man Love på engelska då? ;)

Tehe, skulle iförsej vara ganska häftigt att bli kallad för Love på engelska :D Om det passar personen

Robin
Jesper
Jörgen
Oskar

Emma
Linnea
Alicia
Lova

Just nu känns dessa mest tilltalande som namn på vårat kommande:

Kille: James
Tjej: Alexandra

Grattis! :bump:

Vår dotter heter Ronja och jag tycker självklart det är det finaste namnet någonsin :D :love:

Personligen, så håller jag med vissa i tråden om namn med "amerikansk" klang, hellre då "svenska" namn men som funkar i utlandet, typ Sara, John (du fattar).
Och så har jag väldigt svårt för de nypopulära namnen som "alla" döper till typ Kevin, Engla, Tindra, Nova... Och att stava saker med w istället för v och z istället för s är totalt förkastligt :devil:

Tycker Alexandra är ett fint namn till en tjej, men tycker att döpa en son till James är att göra honom en otjänst om man inte tänkte bo engelskspråkigt land.

Pojknamn har jag inte så många på lager... Jack och Oliver som nämnts i tråden tycker jag är fina.

Annabelle är ett annat fint tjejnamn som jag när jag var liten var övertygad om att min dotter skulle heta. Sambon var dock inte enig med mig, så det blir ingen Annabelle här.

Senast ändrad:

Emil kommer min framtida eventuella son heta i alla fall. :d

Visst de kanske inte blir så bra med James Svenblad och bo kvar i Sverige/Norden men om man ska bo efter sitt namn så skulle jag aldrig få lämna Sverige/Åland...

Men ja som su säger James låter väldigt "engelskt" jag gillar igentligen Jason bättre även de inte häller e svenskt namn, men de är ett namn jag själv skulle kunna tänka mig som mitt förnamn...

Vet att blir de en tjej så ska ett mellan namn vara Mabo efter min gammelfarmor som avled för några år sedan...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka