Några små frågor

Sv: Några små frågor

Jo självklart är det det. Gejen är väl bara att man läser på innan man ens tingar nån. Hur är det om du inte får reda på det tills du fått hem hamstern liksom?
Menmen. Lycka till, underbara djur de små sakerna :) Se till gallret bara om du har gallerbur, ett galler lossnade på ena sidan när jag hade min första hamster utan att det syntes. Vaknade av att han sprang runt i min säng :P :D Han hade tur där, jag brukade ofta röra på mig när jag var yngre nämnligen. Kunde ju ha rullat på honom :P

Därför ska de ha en grymt stor bur med mycket aktivering. Skulle själv ha minst 100*50 om jag hade hamster, men tycker även det är för litet. Ett hjul blir väldigt ensidig träning, är dessutom onaturligt och beroendeframkallande, även enligt de jag pratat med. Sen kan man ju lägga till skaderisken om man använder fel sorts hjul.

okej, det var så du menade. :idea:
jo, mina hamstrar är ut flera timmar om dan, antingen i bollen eller lösa. :)
har 2 hjul som är 19 cm i diameter och hamstern är helt rak i det hjulet, så ryggen förstörs inte. köpte en ny bur i döndags och fick då med ett LITET hjul som bara var kanske 1 dm i diameter. tog ut det direkt och satte in det stora. ville bara säga det ;)

Om jag inte får reda på det innan hamstern kommer ringer jag till zooaffären
inne i stan. Eller frågar uppfödaren när hon ringer.

Ok. Säker på att det är en djuraffär med kunnig personal då? Om du nu frågar där vill säga... Brukar ju vara grymt okunnig personal väldigt ofta :(

Den ena tanten som jobbar där tror jag är det, men annars ringer
jag till en annan som jag vet att personalen är kunnig.

Guldhamster, färg och kön vet jag inte än, men vill helst ha en hona. :)

Stallflicka: Uppfödaren ska ringa i början på nästa vecka så ska vi bestämma
vilken dag jag ska åka och hämta den.

Ok :-)
Gosh du är galen :P Hehe hade en hona förut, men jag gör aldrig om det igen. Huvva vad hon stank i brunsten, min lilla Pluto var myyycket goare! :love:

Och det säger du till nån som döpt en snäcka till tant barbro och en råtthane till Gudrun... :angel: :D

Men det är ju inte alla honor som stinker som jag har fattat det iaf. Men min gjorde det, hon var hamstern från helvetet de dagarna :P

Nä de är inte galna, de är galnast! :eek: :D
Jo jag vet, men nä twiggy ska det va enligt dem...

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 627
Senast: Farao
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka