Några hallänningar här?

N

never_again

Är i startgroparna för att sadla om till western, men som nybliven hallänning har jag inte så bra koll på tränare, klubbar m.m. som finns häromkring.

Skulle vara kul om ni som bor i halland och rider western ville presentera er, och gärna era hästar, ge lite tips för hur jag och pållen ska komma igång, och väldigt gärna PM:a tips på tränare i länet, samt vart jag kan hitta info om clinics och kurser.

Har googlat runt lite och varit inne på lite hemsidor, men hittar knappt ingen info om tränare och kurser alls.

Sedan välkomnar jag även tips om vart jag såsmåningom kan få en sadel utprovad, har ännu inte hittat någon som säljer w-sadlar i trakten...

/Från en vilsen hoppryttare som numera lullar runt barbacka i repgrimma på en ännu vilsnare häst:D

Sv: Några hallänningar här?

Är i startgroparna för att sadla om till western, men som nybliven hallänning har jag inte så bra koll på tränare, klubbar m.m. som finns häromkring.

Skulle vara kul om ni som bor i halland och rider western ville presentera er, och gärna era hästar, ge lite tips för hur jag och pållen ska komma igång, och väldigt gärna PM:a tips på tränare i länet, samt vart jag kan hitta info om clinics och kurser.

Har googlat runt lite och varit inne på lite hemsidor, men hittar knappt ingen info om tränare och kurser alls.

Sedan välkomnar jag även tips om vart jag såsmåningom kan få en sadel utprovad, har ännu inte hittat någon som säljer w-sadlar i trakten...

/Från en vilsen hoppryttare som numera lullar runt barbacka i repgrimma på en ännu vilsnare häst:D

Kul att du ska börja med western :) Jag är ingen hallänning men ger ett snabbt tips.
Om du bor i närheten av kungsbacka så finns denna klubben. http://www.westernryttarna.se/

Tack för era tips, har kikat på sidorna!

Tar gärna emot fler tips, bor i Falkenbergs kommun...

Om du bor i Falkenberg så finns även WCWR i Slöinge, själv bor jag utanför Varberg och tillhör Kungsbackaklubben. Vi är några stycken som tränar ihop ibland så e du sugen att va med så är du välkommen. :banana:

Vem tränar ni för, och på vilken nivå rider ni? Du kan PM:a om du vill:)

Hej! jag började med western i sommras :D
Vill också ha nån tränare el veta nån klubb :D
tränar med dom i stallet, som är western ryttare :D

Sadel kan du hitta här: http://www.whc.nu/
(Vet inte om det är tillåtet att lägga in länk, tas den bort så PM:a mig.)

Skicka också PM om du (eller någon annan) är intresserad av att träna för Patrica Kuhn regelbundet. Vi har en anläggning med bra ridbana och rundcorall i S. Halland. Patricia är en suveränt bra tysk tränare (engelsktalande )som nyss har flyttat till Sverige. Hon finns i Ystad, men kommer gärna hit med jämna mellanrum om vi är minst fyra som vill träna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 822
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Hej på er! Den här killen behöver sadel men vi har inte hittat rätt ännu. Han är 4 år och växer ännu men en sadel behövs ju ändå och...
Svar
6
· Visningar
2 237
Senast: Nea_
·
Övr. Hund Min valp har nu hunnit bli 15 veckor och har ända tills för ca 3-4 dagar sedan alltid kunnat vara lös. Jag har inte behövt vara orolig...
Svar
17
· Visningar
5 179
Senast: Grålly
·
Övr. Hund Jag har två stycken odågor. Grabbar. Den ena är 11 och den andra är fem. 11 åringen var min första egna hund och jag tyckte att det var...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka