Sv: NÅgra Gravida Lunda/malmÖ-bor?
Hur har det varit för dig så långt då??
Du e möjligtvis inte medlem på nått "gravid-community"??
kan tipsa om familjeliv.se
Orättvist - jag har redan gått upp 7 kg och ligger ju efter dig...
Bär också på en aktiv liten typ som redan sedan vecka 17 (!) sparkar så det känts ordentligt. Nu kan man se det på håll och han ligger ofta så att magen blir alldeles sned... Att klämma på mammas blåsa är också kul - jag bär också min lågt, så det beror säkert på det.
Jag mådde jättedåligt i början och var sjukskriven under 3 veckor eftersom jag mådde så illa (tror det började i vecka 11). Nu mår jag bra, bortsett från att bebben trycker mot min aorta ibland och ger mig syrebrist och yrsel så att jag svimmar - inte så bra och det gör min stackars make väldigt ororlig.
Får ont i livmodern om jag går för långt (tyvärr innebär "för långt" en promenad på 15 minuter, så det är svårt för mig att vara fysiskt aktiv och det är ett stort problem för mig som idrottat i hela mitt liv).
Jag älskade Coca Cola förut och Marabou Schweizernöt, men det är bara trist nu. Är ganska förtjust i ananas, som jag avskydde förut. Och så var jag vegetarian innan jag blev gravid (eftersom min mage inte tålde kött), men nu äter jag nästan vad som helst. Annars inga direkta cravings här heller.
Halsbränna hade jag hela tiden de första 18 veckorna, men inte alls nu. Det kan väl dock komam tillbaka, misstänker jag...
Hade ganska stora problem med hormonerna innan och var helt upp och ner i humöret, men nu är jag normal igen.
Inte medlem i något community, men ska kolla in familjeliv.se på din rekommendation! Är du medlem där?