Någon tittar in

"Hej, jag måste tyvärr prata med er om något väldigt obehagligt och oroande. Det är någon som smyger på mig, står i skogsbrynet och glor in mot mitt hus som någon sinnessvag dåre. Jag är så illa berörd att jag kommer att kontakta polisen, ni kan väl höra av er om ni ser eller hör något? Känns verkligen allt annat än OK, och jag har hört runt lite. Det kan vara fråga om kvinnofridsbrott, jag hoppas verkligen polisen tar det på allvar för sånt här får verkligen inte tillåtas"

Så ungefär hade jag lagt upp det när jag pratat med närboende. Jag hade INTE gått runt och frågat om läget, om helgen varit bra eller så - pang på rödbetan bara.
Tack för tips! Jag tänker nog skippa det där med sinnessvag dåre dock. Sedan ska jag ta för givet att polisen tar det på allvar. För det tror jag de gör.

Tack för tips! Jag tänker nog skippa det där med sinnessvag dåre dock. Sedan ska jag ta för givet att polisen tar det på allvar. För det tror jag de gör.

Det tror jag också. Jag har haft ett par problem med psycho-typer, bland annat en inte särskilt mysig fönsterrunkare... :meh:
Polisen kom som ett skott och gjorde sig väldigt synliga - vid det laget hade han flytt redan eftersom jag plockat ut rottisen jag hade då för en egen demonstration av hur icke-välkommen han var, men blåljusen och stampande uniformer gjorde säkert sitt till om han ändå var kvar inom synhåll nånstans...

Även om polisen kanske rent praktiskt inte kan göra så mycket i det här läget kan det vara nog så värdefullt att de alls är inblandade.

Det tror jag också. Jag har haft ett par problem med psycho-typer, bland annat en inte särskilt mysig fönsterrunkare... :meh:
Fan alltså, att man inte kan få vara ifred i sitt eget hem ens. Skulle de där psycho-typerna ofreda ensamstående män? Jag börjar bli jävligt trött på MÄN.

Vettiga män, förstår ni vad kvinnor blir utsatta för hela tiden?

Fan alltså, att man inte kan få vara ifred i sitt eget hem ens. Skulle de där psycho-typerna ofreda ensamstående män? Jag börjar bli jävligt trött på MÄN.

Rent krasst är det så att en kvinna utan en man är fritt byte i vissa idioters vridna föreställning... Vi har ingen "ägare" så det är bara att ta för sig. :meh:

Lägger till: Jag har inte hund för att jag känner mig otrygg och vill ha en läskig best som skyddar mig. Men nog fanken är jag nöjd med den avskräckande effekten som bonus emellanåt!

Rent krasst är det så att en kvinna utan en man är fritt byte i vissa idioters vridna föreställning... Vi har ingen "ägare" så det är bara att ta för sig. :meh:
Något liknande känner jag faktiskt av här...
Jag vill också ha en skräckinjagande hund! Jag vill alltså ha en hund först och främst, det har jag velat länge. Problemet är att jag arbetar heltid.

Jag har flyttat till ett hus på landet för några månader sedan. Har tyckt mig se någon kvällstid i skogsbrynet ganska nära huset, men har avfärdat det med att det är rådjur. Nu har jag två kvällar i rad faktiskt sett en person.

Igår kväll stod någon på grusvägen bredvid huset. Jag gick ut, personen slängde sig upp på en cykel utan lyse och trampade iväg. I förrgår stod någon i skogsbrynet men stack iväg när jag lyste med ficklampa.

Det är så jobbigt att inte kunna vara ifred. Det är så jobbigt att behöva funderar över vem det skulle kunna vara. Jag har den senaste veckan varit aktiv i typ bygdeföreningen. Det är efter det som jag har sett, inte bara tyckt mig se, en person som uppehåller sig kring huset.

Hur sjutton ska jag hantera det här? Jag är inte rädd utan tycker "bara" att det är obehagligt att någon står ute i mörkret och spanar in i huset.

Kommer att ha släkt på besök imorgon, så det känns bra. Men hur ska jag göra när de åkt hem? Är det någon som har idéer?
Jag börjar nästan gråta när jag läser detta :o Okända personer i fönster är min största fobi och enda anledningen till varför jag inte bor i villa än. Ring polisen!

TS vill ju självklart se vad det är för djur som står och gluttar på henne från skogskanten. Vem kan drömma om att det är en sinnesrubbad dåre?!

Vi har fångat många på åtelkamera. T ex de som stal foderspridarna och de övriga åtelkamerorna. Vem kunde ha anat det?

Men TS, såg du inget annat än att det var en man? Keps? Typ av cykel? Rörelsemönster?
Vid vilken tid var det?

Jag hade blivit tokrädd, även om det säkert är ofarligt. Jag är så rädd för att folk ska se rätt in på det viset. Ovh tyvärr ser man rätt bra på håll med en bra kikare också...

Okända personer i fönster
Jag har alltså inte sett någon stå precis vid fönstret och titta in. Personen med cykeln var dock bara någon meter ifrån huset. Jag har provstått vid skogsbrynet i mörkret och man ser rakt in, för huset ligger lägre än skogen.

Men TS, såg du inget annat än att det var en man? Keps? Typ av cykel? Rörelsemönster?
Vid vilken tid var det?

Jag hade blivit tokrädd, även om det säkert är ofarligt. Jag är så rädd för att folk ska se rätt in på det viset. Ovh tyvärr ser man rätt bra på håll med en bra kikare också...
Cykelpersonen är man, det är jag nästan säker på. Han försvann väldigt snabbt från ljuset, så jag hann inte se så mycket. Men han var smidig som slängde sig upp på cykeln på två röda. Inte stor eller tjock. En äldre cykel, tror jag, för den var grövre än de där moderna. Just att det inte fanns varken lyse eller reflexer på den gör att jag sluter mig till att cykeln var gammal också.

Vad finns det för anledning att cykla omkring utan lyse i mörkret om man inte vill vara osedd? Blir arg igen! Hur tänker en person som tycker att det är ok att stå utanför någon annans hem och glo? Hur rättfärdigar de det?

Angående kikare: Behövs knappt, man ser rätt bra utan också. Ja, vill man se detaljer som minspel kanske man får ta till det...

Tills du får tag på en åtelkamera, snubbeltråd och larmsystem? Spänn upp lite tråd som du hänger upp tomma burkar i så skramlar det om någon försöker använda sig av samma plats igen för att smyga. Det kanske räcker för att skrämma bort honom + tiden är emot honom, snart kommer det inte finnas några mörka skuggor att gömma sig i. :up:

En del idioter till män anser sig ha rätt att göra så. När jag jobbade på Ica hemma blev jag stalkad. Jag körde alltid bilen upp på byn för att mamma inte skulle köra iväg med den (hennes Alzheimers var rätt illa då men hon kunde ta bilen ändå). Plötsligt fick hon ett konstigt sms på sin telefon. Det visar sig att någon kollat vilken bil jag körde och slagit på vem som ägde den.

Det var också kommentarer om vad jag var utbildad till och andra mer personliga saker, dvs personen måste ha stått och lyssnat när jag pratat med någon bekant (jag var ju inte bara i kassan utan på golvet också). Allt kom från ett oreggat kontantkort.

Jag blev vansinning men också rätt paranoid. Min dåvarande chef skärpte upp reglerna vid stängningstid (vi var normalt två men var jag en av dem som stängde var vi tre...) och ingen fick åka därifrån innan mig. Jag polisanmälde och polisen tog det på allvar men de kunde ju inte göra så mycket iom kontantkortet (fast jag misstänker att de gjorde några extra svängar med målade bilar i byn). Polisen jag pratade med tyckte jag gjorde rätt i att anmäla och att jag skulle höra av mig igen om något mer hände.

Jag gav mig inte in i någon dialog med personen i fråga utan upplyste bara om att jag inte uppskattade det hela och att det nu var polisanmält. Han blev förbannad och tyckte att det var väl inte så farligt det han hade gjort :rage: :banghead: jag lovar, hade jag haft honom framför mig då hade jag slagit ihjäl honom. Att han ansåg att han hade full rätt att ta reda på saker om mig, höra av sig och göra mig kanske inte rädd men iaf otrygg var enligt honom helt ok. Den attityden är för mig helt sjuk.

Hade det kommit från ett registrerat telefonkort och en fråga om jag ville ta en fika hade det faktiskt varit ok. Frågan är ju fri om det sker på det sättet tycker jag.

Min stalker fick mig att byta till hemligt nr efter flera års terror och jag blir fortfarande nojig när det ringer och någon lägger på luren när jag svarar. :(

Min stalker fick mig att byta till hemligt nr efter flera års terror och jag blir fortfarande nojig när det ringer och någon lägger på luren när jag svarar. :(
Fy, vad obehagligt. :(

Alltså, hur många kvinnor finns det som blivit utsatta för det här egentligen? Varenda en som jag pratat med de senaste dagarna har varit med om något i den här stilen. Jag blir bara mer och mer förbannad!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 494
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama