Någon tittar in

Jag hade en granne som gick in i stallet, mest av nyfikenhet tror jag, men jag talade hogt om kameror och diskuterade pa FB om vilka kameror som var lampligt att satta upp pa stallet. Ingen har kommit in pa min mark sedan dess. lol
Jag har dock inte brytt mig om att satta upp kameror ... jag tror det hjalpte att prata om det.

Jag hade en granne som gick in i stallet, mest av nyfikenhet tror jag, men jag talade hogt om kameror och diskuterade pa FB om vilka kameror som var lampligt att satta upp pa stallet. Ingen har kommit in pa min mark sedan dess. lol
Jag har dock inte brytt mig om att satta upp kameror ... jag tror det hjalpte att prata om det.
Haha! Tänk vad roligt att sätta upp en sådan här i skogsbrynet (där det naturligtvis inte finns el :up::D).
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/hem-o-hushall/sakerhet/overvakning/kameraattrapp

Polisanmälan lär knappast vara värt besväret, såvitt jag vet är det inte olagligt att stå på en väg eller i ett skogsbryn. Hund tror jag på, alternativt att ha främmande bil/ar parkerade och att tala om för grannarna.
Även om polisen inte tycker det går att ta en anmälan på det så gör dom en notering om det vilket innebär att det finns dokumenterat vilket är en fördel om det blir mer problem.

/Camilla

Beror helt på hur kameran är placerad, så länge den inte tar bilder utanför din tomt så får du ha den precis så mycket du vill. Anledningen att den diskuteras på åteln är just att den då sitter på allmän plats och tar bilder.

/Camilla

Annars är det så att man får inte utan tillstånd mig veterligen sätta upp en åtelkamera vars enda syfte är att ta bilder på folk som det faktiskt handlar om i just det här fallet. Kan ha ändrats kanske för reglerna som styr just åtelkameror är jag inte helt ajour med, men så har det i af varit.

Påminner om en granne som blev sur på att någon anmält hans hästhållning varpå han stövlade in i ett av de större stallen i trakten med tumstock och mätte boxar. Någon av boxarna visade sig vara ett par cm för liten för hästen som stod där så då kunde han anmäla en tredje part som "hämnd". Jäkla skum gubbe.

Du menar något annat än åtelkamera?
Jag kanske ska sätta upp en attrapp :idea:

Jag tänkte främst på en vanlig och ta några kort om personen dyker upp igen, för den här typen av personer tror jag inte vill vara med på bild :) men även bevakningskameror är bra i avskräckande syfte och mot inbrott.

Jag tänkte främst på en vanlig och ta några kort om personen dyker upp igen, för den här typen av personer tror jag inte vill vara med på bild :) men även bevakningskameror är bra i avskräckande syfte och mot inbrott.
Eller bara skyltar om kameror och larm... ;)

Tror inte att det funkar med vanlig kamera i mörkret, om jag ens skulle hinna. Han lär höra när jag går ut. Det gjorde han ju senast.
Huset är larmat men kameror finns inte. Än.

Vi har haft problem med bilar som kört på vår gård på nätterna, men en kameraskylt, några riktiga kameror och några attrapper har gjort susen!
Skylten som upplyser om att gården är övervakad sitter dessutom över en "Obehöriga äga ej tillträde"-skylt och en "Här vaktar jag" med en rejäl hund på bild.
Den senaste kanske kunde vara något för dig också. De som hade den stora hunden har visserligen flyttat härifrån, men för oss får skylten gärna sitta kvar ;)

Ska kanske tillägga att om dom nu skulle passera grinden så sitter nästa skylt på ytterdörren. Dobermann med blottade tänder o dregel + nithalsband ,texten säger Break in ,,,,,make my day! :D
Där sitter även en mobilstyrd kamera.

Haha! Tänk vad roligt att sätta upp en sådan här i skogsbrynet (där det naturligtvis inte finns el :up::D).
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/hem-o-hushall/sakerhet/overvakning/kameraattrapp

Perfect ... men satt den pa huset, eller en stolpe och rikta den mot skogen i stallet. For du vill ju se alla radjuren i skogsbrynet. Kom bara ihag att beratta for alla i byn att du ar sa glad for kamerorna som ska gora sa att du kan titta pa alla radjur och kaniner som springer dar. ;)

Annars är det så att man får inte utan tillstånd mig veterligen sätta upp en åtelkamera vars enda syfte är att ta bilder på folk som det faktiskt handlar om i just det här fallet. Kan ha ändrats kanske för reglerna som styr just åtelkameror är jag inte helt ajour med, men så har det i af varit.

Nu ar ju det har inte en kamera ... det ar en kamera ATRAPP for att fa en fonstertittare att sluta titta in i huset.

Jag har en kompis i Canada med ett par kameror pa sin mark. Med jamna mellanrum visar hon upp filmer pa allt fran grannar som kommer in for att retas med hundarna i hundgarden, oppna grinden till hasthagen, eller bara forsoka ta sig in i huset ... men jag har ocksa sett bilder och video pa allt fran radjur till coyotes som strovar runt pa hennes mark. Nu ar det tillatet att satta upp kameror for att skydda sin ratt att inte ha folk som kommer in pa ens mark i Canada, men syftet att kameran satts upp ar ju ganska underordnad ... den fangar allt.

Ingen ändring i reglerna, har hela tiden(i alla fall sedan 90-talet) varit tillåtet på egen tomt så länge den inte tar bilder utanför tomten.

/Camilla

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 494
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.