Vet inte exakt men några meter kanske.Hur lång räckvidd har en sådan kamera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte exakt men några meter kanske.Hur lång räckvidd har en sådan kamera?
Missade att kommentera det: Det låter bra! Ska höra m för om att låna en hund. (Med risk för att katterna smäller av )Om personen smyger runt på avstånd och/eller står halvgömd och spanar lär en hund definitivt reagera. De tenderar inte att känna igen någon som inte beter sig "normalt" och det du beskriver skulle nog de flesta hundar uppfatta som hotfullt och reagera därefter. (Hur de faktiskt reagerar på hot varierar dock såklart med hunden.)
Det har inte slagit mig att polisanmäla, faktiskt. Jag har bara blivit förbannad att inte få vara ifred. Kanske är det för att den jag mest misstänker är så... töntig.Hej!
Jag hade definitivt anmält detta till polisen, det finns ju ingenting som säger att personen inte är en riktigt dåre och kommer eskalera. Bor du dessutom själv känns det extra otäckt i mina ögon. Jag hade inte vågat chansa, utan hade omgående börjat fråga runt bland grannarna.
/Lavinia, vars mor blev stalkad av "nån" i flera år och haft hemligt telefonnummer i evigheter av just den anledningen.
Hur skulle den personen kunna tänkas reagera i så fall? Det finns inte risk att det blir värre?Tillräckligt för att det ska komma fram till personen ifråga.
Det finns en person som jag kan tänka mig att det är. Men det kan vara helt fel - och det är så obehagligt att misstänka någon som kanske är oskyldig. Det är en ensam man som bor en bit bort och jag tror inte att han är farlig. En udda figur. Han har bott här länge. Jag skjutsade hem honom efter ett "bygdeföreningsmöte" häromdagen. Det är efter det som jag har sett den här personen härutanför. Men det kan ju vara någon av de andra i föreningen också. Eller någon annan.
Jag ska prata med en grannkvinna som jag haft en del kontakt med. Hoppas bara det inte är hennes man. Usch, jag blir galen av att misstänka var och varannan...
En BRA vakthund reagerar på beteende, inte på hur väl den känner människan. Bär sig kända människor skumt åt, reagerar en vakthund värd namnet.
Jag tycker också en åtelkamera är en bra idé, rätt placerad. Jag hade också varit noga med att sprida bland grannarna det obehagliga i att bli smugen på. Tillräckligt för att det ska komma fram till personen ifråga.
Jag ska göra det. Det som känns obehagligt är att jag kanske står och pratar med den personen som har gjort det. Men jag ska göra det ändå.Be om deras hjälp att hålla uppsikt, hör om någon annan upplevt något liknande tidigare.
Jag ska göra det. Det som känns obehagligt är att jag kanske står och pratar med den personen som har gjort det. Men jag ska göra det ändå.
Polisanmälan lär knappast vara värt besväret, såvitt jag vet är det inte olagligt att stå på en väg eller i ett skogsbryn. Hund tror jag på, alternativt att ha främmande bil/ar parkerade och att tala om för grannarna.
Det är nog så. Men jag avvaktar till nästa vecka (om inget inträffar förstås).Jag tycker tvärtom att det definitivt är värt att anmäla, eller åtminstone prata med polisen. Just nu är det kanske inte så väldigt illa, men att ha det dokumenterat från början om något skulle eskalera kan vara väldigt värdefullt.
Det kan också vara en möjlighet att någon annan i distriktet kontaktat polisen med liknande problem, definitivt värt att den infon går fram. Man kan också få tips och råd från polisen hur man bäst hanterar situationen, vilka åtgärder som de anser rimliga, och så vidare.