Någon som vill snacka lite skit?

Ja du dricka kaffe? Jag hade istället för mkt att göra att jag inte hann med. Skäms att lämna saker halv gjort :cry: ger inget bra intryck.

Nej känns sådär! Stressade till tusen ändå hann jag inte klart. Hatar sånt. Rädd att de ska tycka man är lat osv osv. Hm ja. Nej nu försöker jag kolla på Hela sverige bakar men går sådär ;-) Är för rastlös helt enkelt :grin::cautious:

Ja du dricka kaffe? Jag hade istället för mkt att göra att jag inte hann med. Skäms att lämna saker halv gjort :cry: ger inget bra intryck.

Sådär är jag med. Vill alltid vara snabb/bra/hinna i tid/underlätta för andra när det gäller jobbet, vilket resulterar i att jag stressar som fan ibland. Men ibland får man varva ner och inse att man faktiskt inte är mer än mänsklig. Man gör så gott man kan och vad mer kan man göra när saker bara läggs till listan fortare än du kan hantera dom. Har lugnat ner mig lite nu, mycket tack vare arbetskompisar och chefen som säger att jag inte ska stressa ihjäl mig och att folk får vänta :) Är ju inte mitt fel att arbetsbelastningen är hög ibland, och vill de ha saker gjorda fortare får ju ledningen se till att lösa det - t.ex med en till person för uppgifterna.

Igår slösade bort mig enda lediga dag på att inte göra någonting! Låg i soffan hela dagen även fast huset ser ut som ett bombnedslag. Det enda vettiga jag fick gjort var nog att kolla på regeringsförklaringen i repris ;)

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att min brukare ska vakna så jag kan får åka hem :devil: (hen sover middag)
Har varit en sväng till blomsterhandeln och köpt uteblommor till brukaren, fick med mig en orkidé och en klängväxt till mig själv, så hoppas att det kan ge med en extra boost att snygga till hemma :)
Och alltså, jag älskar mig brukare! :D Jag frågade om jag skulle försöka hinna plantera blommorna också (slutar 12 och då kommer en annan assistent) och hen svarar: "NÄÄ min själ, någon måtta får det vara! Det kan *** göra när hen kommer! Något får ju hen göra också. Annars kommer ju hem bara hit och vilar och äter!" *ironisk* (Den assistenten har jobbat här över 10 år och styr typ hela hemmet! :D)
Vissa dagar är bra dagar att jobba ^^,

Helgen har jag bara slappat ätit ett par kanelbullar och nu ska jag städa och ladda upp för nästa vecka. Ska fixa med teorin senare också :grin: Jag blir så nervös när de ser för jävligt ut hemma :o

Igår slösade bort mig enda lediga dag på att inte göra någonting! Låg i soffan hela dagen även fast huset ser ut som ett bombnedslag. Det enda vettiga jag fick gjort var nog att kolla på regeringsförklaringen i repris ;)

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att min brukare ska vakna så jag kan får åka hem :devil: (hen sover middag)
Har varit en sväng till blomsterhandeln och köpt uteblommor till brukaren, fick med mig en orkidé och en klängväxt till mig själv, så hoppas att det kan ge med en extra boost att snygga till hemma :)
Och alltså, jag älskar mig brukare! :D Jag frågade om jag skulle försöka hinna plantera blommorna också (slutar 12 och då kommer en annan assistent) och hen svarar: "NÄÄ min själ, någon måtta får det vara! Det kan *** göra när hen kommer! Något får ju hen göra också. Annars kommer ju hem bara hit och vilar och äter!" *ironisk* (Den assistenten har jobbat här över 10 år och styr typ hela hemmet! :D)
Vissa dagar är bra dagar att jobba ^^,

Vissa dagar är sådana ;) LATA! Vad kul att du trivs så bra med din brukare =) Gör mycket för motivationen och hälsan om man har ett jobb man tycker om :)

Helgen har jag bara slappat ätit ett par kanelbullar och nu ska jag städa och ladda upp för nästa vecka. Ska fixa med teorin senare också :grin: Jag blir så nervös när de ser för jävligt ut hemma :o

Varför blir du nervös? :p Jag blir på dåligt humör och trivs mycket sämre om det är stökigt, men nervös har jag nog aldrig blivit ;) Teorin? Körkort el nåt annat?

Har varit en toppenhelg här, fick besök av dejten i lördags, han bjöd på cider och kinamat, vi kollade på tv, gick med hunden som var här då och snackade häst, häst och ännu mera häst :p

I söndags tog jag sovmorgon, var ute med föräldrarnas hund en sväng och sedan kom dejten och hämtade mig och vi åkte till honom en sväng.

Körkortet :D
Igår skulle jag sövas men vaknade med världens ledvärk och feber så vi fick skjuta fram de. Kunde knappt sitta igår så ont gjorde de. Bättre idag men förskylning på g :yuck: ingen lust.. Nu ska jag jobba några timmar sen sjukhuset och körskolan :cautious:

Gah hamnade i en sån där sits man inte vill hamna i idag .. Lite arg Faktiskt .. Vi är två praktikater där jag är nu den nya började i början på veckan, och de är väl inte så lätt att veta allt då men iför som hen inte tar några egna intativ utan hänger mig i hälar vad jag än gör så åkte vi på skäll idag. Jag vet vad jag ska göra varje dag har schema på de. Börjar till och med en halvtimme tidigare för att visa Framfötterna. Så var vi tre idag jag tyckte vi var en för mkt så gick iväg och fixade med saker som behövdes göras, bara de att hen följde med och gjorde ingenting i stället för att hjälpa person b ute. så skall fick vi för att vi var tydligen inte tillräckligt hjälpsamma. Gah känns som jag skulle behöva förklara mig lite för handledaren känner jag. Jag höll på inne och kom direkt när person b sa till... Därför blev jag lite irriterad ja för kände att de var inte jag som behövde skäll.. Riskera att bli av med praktikplatsen om de fortsätter vilket är trist i såfall för trivs så bra där :cry: långt o sammanhängade inlägg men känner mig ledsen :down:

Gah hamnade i en sån där sits man inte vill hamna i idag .. Lite arg Faktiskt .. Vi är två praktikater där jag är nu den nya började i början på veckan, och de är väl inte så lätt att veta allt då men iför som hen inte tar några egna intativ utan hänger mig i hälar vad jag än gör så åkte vi på skäll idag. Jag vet vad jag ska göra varje dag har schema på de. Börjar till och med en halvtimme tidigare för att visa Framfötterna. Så var vi tre idag jag tyckte vi var en för mkt så gick iväg och fixade med saker som behövdes göras, bara de att hen följde med och gjorde ingenting i stället för att hjälpa person b ute. så skall fick vi för att vi var tydligen inte tillräckligt hjälpsamma. Gah känns som jag skulle behöva förklara mig lite för handledaren känner jag. Jag höll på inne och kom direkt när person b sa till... Därför blev jag lite irriterad ja för kände att de var inte jag som behövde skäll.. Riskera att bli av med praktikplatsen om de fortsätter vilket är trist i såfall för trivs så bra där :cry: långt o sammanhängade inlägg men känner mig ledsen :down:

Oj, gud vad tråkigt. Jättejobbigt med folk som "åker räkmacka" och inte tycker att de behöver anstränga sig. Hade en sån på mitt jobb. Så irriterande! Men alla inklusive chefen visste iaf om att det var han som slacka. Han fick tillsägelser mer än en gång men hjälpte väl typ en dag el två å sen var det tillbaka på ruta ett :p Vad praktiserar du med? Men ptja.. Du kan ju alltid ta ett snack med chefen/handledaren och lägga fram det på ett lite fint och försiktigt sätt och/eller prata med berörd praktikant (kanske innan du går till chefen?). Om han/hon inte tar några egna intiativ så kan väl du alltid ba "Ok, tar du och ordnar här inne så går jag och hjälper X för det är ju ingen idé om vi båda står här/det här ska vara klart då och då så bäst ligga i/hugger du i här?/säga på ett skämtsamt sätt att "aja, men du kan inte stå här å hänga/lata dig" el nåt... :p

Hjälper inte det/fattar han/hon inte vinken så är det väl dags att ta ett allvarligare samtal med personen. Om man nu inte föredrar att göra det först, vill säga :D Enklast så men vet att för vissa kan det kännas jobbigt. Men det är ju det chefen är till för, egentligen ;) Känn inte att du skvallrar, men jag skulle nog som sagt försöka ta det med personen i fråga först och främst.

Har varit en toppenhelg här, fick besök av dejten i lördags, han bjöd på cider och kinamat, vi kollade på tv, gick med hunden som var här då och snackade häst, häst och ännu mera häst :p

I söndags tog jag sovmorgon, var ute med föräldrarnas hund en sväng och sedan kom dejten och hämtade mig och vi åkte till honom en sväng.
Är det en hästpojk du fått på hugget eller var det mest du som pratade häst?
:angel:

Ska åka till "stan" och shoppa laddare till mobilen. Fjärde på typ ett halv år. :arghh: Men måste gå upp ur sängen och duscha först.

Hur ser din dag ut?

Hehe, vad gör du med dina mobiler? :p Ska städa och till gymmet (ingen lust alls dock, men typ lovat sambon att hänga med). Annars vet jag icke. Tror det blir chill och film här ikväll och tortilla-wraps med ris, grönsaker, vitlöks-creme fraiche och köttfärs/bönröra :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 594
Senast: manda
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 823
Senast: Sleepan
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V