Någon som vet något om arabhingsten Shams farabi fox?

Ela

Trådstartare
Jag letar efter information om arabhingsten Shams farabi fox.
Någon som vet något? :banana:

Sv: Någon som vet något om arabhingsten Shams farabi fox?

hej!:rofl:

Min arab valack Achvin el Fox var efter den hingsten Tyvärr fich ja avliva han för tre år sedan :cry:

Vet att den hingsten gick bort för några år sedan oxså. Han var en jätte fin skimmel hingst ;)

hejsan!
Gud vad trist att du fick avliva din hingst:(
Det är så att jag funderar på att köpa en avkomma efter Shams farabi fox DE och hittar inget om henne.
Varför fick du avliva honom?
Ha det bra:D

hej igen!:)
jag beskrev det lite dåligt undrar om någon vet farför Shams farabi fox DE fick avlivas.

Farabi var en egyptisk arabhingst som kom från tyskland. Han tävlades sparsamt i sverige, hoppning, dressyr och debutantfälttävlan. Mycket bra modell. Lämnade fåtalet avkommor i sverige, exteriört korrekta och bra att hantera! Farabi avlivades pga skada och begravdes hemma hos ägaren vad jag minns.
Har själv haft ett sto dräktigt och fått ett föl efter honom, har fortfarande barnbarnet kvar, 3 år i år, anglosto, otroligt lovande fälttävlanshäst. Berättar gärna mer för den som vill veta mer om stammen. Bar att maila. Finns bilder på Farabi och min avkomma + barnbarnet på hemsidan: http://surf.to/karro för den som är nyfiken!

Jag vet egentligen inte så mkt... men lite kanske jag kan bidra med.. Har ett sto som har en avkomma med Shams Farabi Fox :) och nu försöker jag hitta så mkt som möjligt både om sonen (Firefox f. 1992) och pappan...

Shams Farabi Fox är född 1987 och död 2002 (avlivad pga skada?). Egyptiskt ursprung men född i tyskland. Han har ett 10-tal avkommor i sverige Varav minst en av dem (Nefer el Fox) Tävlas ganska framgångsrikt i distans.

Så mkt mer har jag inte fått reda på men skriv gärna om du får reda på något mer :rofl:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 158
Senast: mamman
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 391
Senast: qitis
·
Övr. Hund Vad är bra att ha hemma inför sin första valp? Hur valpsäkrar man ett hem på bästa sätt? Och annan allmän information som ni tycker man...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 647
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX