Någon som prövat Dimilin?

I

Iglatjarn

Mot flugor i stallen. dvs man ska bekämpa äggen och förekomsten av nya ägg genom att få de gamla flugorna att dö ut. Ska tydligen vara väldigt effektivt och ska sprejas typ längs med väggen i boxarna och så.

någon som har erfarenhet av detta?? :confused: :confused:

Sv: Någon som prövat Dimilin?

Jag vet inte om det är samma du menar.
Men vi använder dimilin i kornform som du strör där du vet att det brukar finnas fluglarver.
De tar altså inte död på redan existerande flugor utan hindrar fluglarverna att kunna utvecklas till flugor.
(Fungerar)

Sv: Någon som prövat Dimilin?

Jag har provat det. Och det hjälpte om man följde bruksanvisningen på förpackningen.
Alla flugor försvann inte, men det blev markant mkt mindre flugor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar