Någon som läst svenska för arbetslivet på universitetet?

Mirre

Trådstartare
Som därmed även har läst ideationell analys och interpersonell analys?
Läser den kursen nu och jag fattar ingenting O_o:confused: Känner mig som universums största korkskalle men det går bara inte in i skallen. Finns det någon här som läst den och som kan bolla lite?

Som därmed även har läst ideationell analys och interpersonell analys?
Läser den kursen nu och jag fattar ingenting O_o:confused: Känner mig som universums största korkskalle men det går bara inte in i skallen. Finns det någon här som läst den och som kan bolla lite?
Är det begreppen du inte förstår, eller kurslitteraturen?

Det är nog mest att läsa och försöka förstå, och fråga läraren, förstås.

Fråga läraren är ofta sjukt underutnyttjat i högre studier. Studenter frågar ingenting, och sen på tentan visar det sig att de inte har förstått. Fråga fråga fråga!

Läa
Håller med om att fråga läraren! På min mattekurs jag gick, var det väldigt tydligt, de som inte var med på de extra mattelektionerna och ställde alla frågor de hade, de klarade inte mattetentorna. Vi som var där och frågade allt, klarade oss!

Under de andra kurserna har jag mailat om jag inte förstått! Ev bokat in ett kort digitalt möte.

Det är nog mest att läsa och försöka förstå, och fråga läraren, förstås.

Fråga läraren är ofta sjukt underutnyttjat i högre studier. Studenter frågar ingenting, och sen på tentan visar det sig att de inte har förstått. Fråga fråga fråga!

Läa
Det förutsätter ju dock att läraren kan svara så man förstår också 😕 Jag och många andra ställer frågor men man är snarare mer förvirrad efter svaret än man var innan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 172
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 274
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 784
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Importera från USA
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10