nagon som kan hjälpa mig?

T

Tjolantan

kan inte fa min häst att ga i skritt..pg av hur han har blivit behandlad innan.är väldigt nervös, och gar alltid och"trippar"..nagon som kan ge mig nagra tips?
:bow:

Sv: nagon som kan hjälpa mig?

Det bästa är att få hästen att arbeta i skritt. Det jag brukar göra är att flytta hästen för skänkeln. En bra början är att gå in på en volt och där flytta hästen så mycket det behövs åt sidan så att det blir skritt. Sedan kan man variera tvärningen och succesivt minska den allt eftersom hästen lugnar ned sig. Men detta går även att göra då man rider rakt fram.

Sv: nagon som kan hjälpa mig?

jag ahr jsut börjat rida en travare för en tjej, på honom så hjälper det att prata med rullande R, ibland sitter jag och sjunger tyst för honom.
Tänk på hur du själv andas, och hur du själv sitter.
Tänk dej att du "borrar" ner dina sittben genom sadeln och ner i hennes/hans ryggrad för att sitta stilla.
Andas med lugna och balanserade andetag, hästarna speglar mer än man tror!
Lycka till! :)

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 495
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 214
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka