Någon som har Artfex bilbur?

Har en medium till en stor mellanpinscher. Haft den i två bilar, en V70 av äldre modell och en Merca C-klass. Fick in en Bugaboo Camelion brevid.

Även jag puttar upp denna tråd istället för att skapa en ny :-)

Har också fastnat för Artfex i jakten på bilbur till vår blivande dvärgschnauzer, men funderar lite på storleken.

S: Djup: 670mm, Bredd: 423mm, Höjd: 500mm, Vikt: 11kg
M: Djup: 830mm, Bredd: 495mm, Höjd: 675mm, Vikt: 14kg

Tänker jag rätt när jag tror att en Small borde passa bättre än Medium?

Hade absolut kört på en Small.:)

Drar upp denna tråd igen :p

Nu har jag beställt 2 Artfex hundburar strl Small.
Hoppas de hinner komma innan påskhelgen, men det är väl inte säkert...
Hursom hoppas jag att hundarna tycker om burarna och åker bättre i Artfexen än i de burar jag har nu.

Funderar dock lite på det här med säkerhetsbältet till Artfelburarna. Är det ett absolut måste att ha? Eller går det att fästa burarna med vanliga spännband?
Burarna kommer ju inte täcka hela bagaget och jag vill ju inte att burarna glider omkring.

Drar upp denna tråd igen :p

Nu har jag beställt 2 Artfex hundburar strl Small.
Hoppas de hinner komma innan påskhelgen, men det är väl inte säkert...
Hursom hoppas jag att hundarna tycker om burarna och åker bättre i Artfexen än i de burar jag har nu.

Funderar dock lite på det här med säkerhetsbältet till Artfelburarna. Är det ett absolut måste att ha? Eller går det att fästa burarna med vanliga spännband?
Burarna kommer ju inte täcka hela bagaget och jag vill ju inte att burarna glider omkring.

Jag fäste med vanliga spännband. Har för mig ett eller två följde med buren, men jag köpte också ett lite längre för att kunna fästa åt flera håll.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 353
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar