Någon som förstår min hund?

F

Flo-Jo

Det är så här jag har en korsnig mellan border collie /collie hon är en tik oh är 5 år hon är en väldigt aktiv tjej älskar allt från bollar til at valla hästarna hon är den snällaste hunden som finns och skulle aldrig aldrig skada nån hon går inte äns fram till främlingar pg av at hon är så reserverad.
Men sedan min pappa blev sjuk oh de vet man oh ser på henne att hon känner av så har hon förändrats lite hon är lite va en mamma för honom går med honom överallt och ska hella tiden vara honom nära ligger vid hans fötter pussar ohnom på morgonen väntar utanför dörren tills han öpnnar den ja hon gör allt för honom.

Men så nu föra veckan så var mamma ute oh gick med Zaga om hon heter utan kopel vi bor ute på landet oh de brukar aldrig vara folk ute oh sen känner alla zAGA hon är lydig går aldrig i från en ja hon gör precis som man säger men inte dena dagen när mamma hade tagit posten vände Zaga plötsigt.
Mamma bryde sig inte om det utan gick vidare hem efter de hörde hon ett skrik oh zaga som skällde då hade hon bittit elelr nafsat en äldredam i vaden eller ja vid hälsenan tanten blev rädd men hon sa inget mer än det.
Kan damen ha ut gjort något hot eller har min hund blvit knäpp??
Någon som förstår sig på hundar bättre än mig?
Hjälp!!

Sv: Någon som förstår min hund?

Går inte att svara på varför Din hund gjorde så. Man måste vara mer insatt i Din hund och ha sett situationen för att kunna säga något om varför hon gjorde som hon gjorde.

Sv: Någon som förstår min hund?

En liten tanke bara - hon behöver ju inte ha varit aggressiv, jag hade en briard en gång som gärna vallade människor genom att "nagga" folk i hälarna/vaderna. Och det är ju mycket vall i raserna i din tik. Har hennes liv ändrat något sedan din pappa blev sjuk, tex har hon fått mindre aktivering eller andra rutiner eller nåt sånt, som kanske kan påverka henne?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 605
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 348
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 365
Senast: Vassi
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 195
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka