Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Min häst som dock aldrig har blivit inkörd är bäst på dressyr i hela stallet! (jag överdriver inte, alla i stallet har samma tränare och hon är helt förbluffad över min vackra travare) Alla ridtränare jag någonsin har haft har berömt oss får fåran underbara galopp! Jag red in henne själv och har tränat henne i 6 år nu. :D Mitt bästa tips är att skaffa dig en enormt bra dressyr tränare och träna minst 1 g i veckan. (om du har råd, det är ju finans kris nu XD)

Fullt möjligt att få en skit bra dressyr häst av din travare. Lycka till! ;):D:laugh::)

*KL*

Jag har en 8åring som jag red in själv förra året.. vi har tävlat några tävlingar utan nå toppen resultat men som jag ändå är nöjd med, vilket är det viktigaste för mig. Jag har däremot funderat på att inte tävla honom p.g.a. att det känns som att folk förväntar sig för mkt av oss och det blir för mycket tävling av det hela, men jag kommer väl inte kunna hålla mig. Tycker det är alldeles för roligt att tävla. Han rör sig trevligt men saknar fortfarande endel styrka och muskler som blir höstens projekt. Han går skänkelvikning, öppna och sluta i skritt och trav. Vilket vi använder mkt som lösgörande. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag försöker att leka fram det mesta. Eftersom han lätt tröttnar på övningar han kan och blir förbannad när han får en övning som är jobbig eller svår så tar jag ett steg i taget. Men han är väldigt lättlärd. Här är några bilder.. ursäktar för bildbomben:o

28028248.jpg

28028239.jpg

28156022.jpg

27642403.jpg

27506003.jpg

27505896.jpg

Jättetrevlig tråd! Roligt att läsa om alla som kämpar på med sina travare. Jag har en fantastisk dam som gjorde sin första start i L:C 1 här i våras. Inga fantastiska poäng men mycket lovord och det blir ständigt bättre. Hon har problem att koncentrera sig när vi åker bort så hon blir hemskt spänd, men det är bara att öva på!

Här är debutfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=HfEcMGP_8bQ

Bild från i helgen:
115345.jpg

Jag tyckte det såg riktigt trevligt ut på dressyren ! =D Nu blev jag också sugen på att tävla ju ..
men gillar dock inte det programmet med alla konstiga vägar och avbrott och grejjer =P men som sagt det såg rätt fint ut ! =D

*Kl*

Jag var och tävlade med min travare i helgen. En LC:2. Jag tyckte att vi gjorde en bra ritt, men med eventuellt lite taktfel i traven. Vi hade bara 7: or och 8: or i protokollet och slutade på 72,143% och en fjärdeplacering(tredje bästa poäng) av 23 ekipage! Är så nöjd och stolt över min älskade :laugh:

4893_91895004148_670664148_2043454_5645027_n.jpg

4893_91895034148_670664148_2043456_2956636_n.jpg

4893_91895049148_670664148_2043457_4566224_n.jpg

4893_91895074148_670664148_2043458_5027077_n.jpg

4893_91896059148_670664148_2043549_1325823_n.jpg

Vet inte vad jag vill ha sagt med inlägget, mer än att det går! ;) Det är fantastiska hästar vi har!!

När jag skulle omskola en av mina travare så var sätet ABSOLUT MEEEEGAVIKTIGT... Så fort jag tappade kontakten med sätet började hon gå upp i tempo, upp med huvudet och tillslut sprang hon bara runt där i ridhuset och trodde att hon var på något travlopp med en hoppandes docka på ryggen. :d

Man ser så många som lutar sig allt för mycket fram och sitter med raka armar. (säger inte att jag inte gör det för det händer absolut!). Fick i order att min dåvarande tränare att sitta med ett ridspö bakom ryggen, i armvecken.. och tillslut förstod jag hur stor betydelse min armvinkel hade.. :p

ojdå.. spårade nog ur lite nu... AJA :laugh: Lycka till med din travare och meddela gärna hur det går ;)

Hej!

Måste bara säja att jag tycker du sitter väldigt trevligt!

Om du tittar upp också, kommer din sits vara helt perfekt:-).

/ Lavinia, avundsjuk

Vad kul att det skrivs så flytigt i tråden :)

Jag vet inte riktigt hur det går för mig och grisen...vi tar det lugnt. Just nu skrittar vi runt i en lite kuperad "stor" änghage, så det blir mkt volter men även upp och ner. Man blir så otroligt glad så det bara spritter i kroppen när man ser hur nöjd han är, även om det är någon på ryggen.

Vi har longerat i ridhuset några ggr .. det gick sådär.. det är tydligen skit tråkigt tycker herrn.

Det går väl framåt endå, han är så fruktansvärt hingstig vissa dagar så det knappt går att få han fokuserad på ridningen, han blir bara förbannad när man säger åt honom. :d men han är underbarast endå!

Får se när man ska börja trava...kanske den här veckan:banana: ett nytt bett ska köpas!

fortsätt skicka in bilder ! Det håller lågan uppe!:bow:

Hej!

Måste bara säja att jag tycker du sitter väldigt trevligt!

Om du tittar upp också, kommer din sits vara helt perfekt:-).

/ Lavinia, avundsjuk

Hej!
Oj, tusen tack =) Jo, jag måste lära mig titta upp vrida in tårna, de vill så gärna fara ut när jag övertrampar stigbygeln :)

Om din häst går mkt i passgång tycker jag att du ska kolla karpallederna (framknäna). Har lång erfarenhet av att rida i travstall och det är nästan
alltid framknäna på de som passar.
Lycka till.
Mvh Lina

*knapplån*

Här är bilder på min varmblodstravare. Vi har tränat dressyr enligt akademisk ridkonst sedan 2005.

LC förra året:

Senaste träningen:

Jag tränar dressyr med min travare med och det tog mig ca 4 månader att skola om honom :laugh:

nu har jag bilder från ända då jag köpte honom i februari 08 !
om ni vill se kan jag lägga in ett par från under Mannes och min "tid" tillsammans.
Sålänge lägger jag in en jämeförelsebild till,
den vänstra är från första dressyrpasset tillsammans Mars 08,
den högra är ett dressyrpass från Maj 09.

28436116.jpg

Jättekul med en sån här tråd!

Fick en nioårig pojk på halsen nyligen som togs ur travet 2007. Han är inriden i skritt trav och galopp inte mer.
Har börjat ha honom som handhäst samt att jag tömkör då han inte har en enda muskel att skryta med.
Någon som kan tipsa om en bra tränare i Uppsalaområdet?(pm såklart)

Fina hästar alla har!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Lisalei
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 163
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar