Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi får efterlysa @Poppinella helt enkelt!
Annars undrar vi varje dag: hur kunde vi ha sån här tur egentligen? Hon är den finaste lilla människan som finns och VI får ha henne hos oss, VI får vara hennes föräldrar! Att det kunde bli så bra till slut ändå!
Så fint med en uppdatering! Härligt att ni har det så gott tillsammans. Har du nån bild på veckotavlan? Låter som en jättebra idé faktiskt!
Åh, jag bara måste skriva något här nu när jag läste detta och är själv är gravt hörselskadad plus gick på dövskola. Vad helt fantastiskt underbart!!Sv: Någon som adopterat?
Tusen tack för alla era grattis!
Imorgon bär det av till huvudstaden för att fira jul och nyår innan vi kommer kunna åka HEM!
Hon fortsätter vara helt fantastisk och är en riktigt rolig liten drama queen! Hon fortsätter lära sig och enormt fort går det! Nu kan jag ju också säga det jag inte velat säga innan och det är att hon är döv. Hon hade inget språk mer än enstaka tecken (egenpåhittade och några colombianska, men inget vi direkt kunde kommunicera så mycket med). Nu kan hon ca 60 olika tecken och är SÅ stolt när hon tecknar och vi förstår och när hon insett att hon lärt sig något nytt! Hennes kroppsspråk är väldigt välutvecklat och hon har en otrolig mimik som gjort att vi kunnat förstå varandra bättre än om hon varit hörande tror jag. Och om hon är stolt över det hon lär sig kan jag ju säga att vi är så stolta så vi nästan spricker! Det ska bli så enormt kul att fortsätta följa hennes språkresa!
Åh, jag bara måste skriva något här nu när jag läste detta och är själv är gravt hörselskadad plus gick på dövskola. Vad helt fantastiskt underbart!!
Jag pratade inte heller förrän jag äntligen fick teckenspråket och sög åt mig det som en tvättsvamp, jag är inte ett dugg förvånad att hon lärde sig snabbt - man gör det när man fått något som man längtat efter. Jag kan inte tänka mig hur det hade varit om jag inte hade fått tillgång till det så pass tidigt som jag fick det. En väldigt tyst och ensam värld, som det nog var innan jag fick mitt första språk. Så vad ni har gett henne är bara så ENORMT - en helt ny värld att kunna kommunicera och samspela med andra människor förutom det att hon dessutom fått en familj! Det är bara så guld värt att jag ryser och får tårar i ögonen.
Allt grattis och lycka till i fortsättningen - kramar!
Jag vet inte om du är online här något mera men om ni undrar något speciellt om dövvärlden och/eller teckenspråket så kan ni skicka ett PM om ni vill