Någon mer med jaktgalningar hemma?

Sv: Någon mer med jaktgalningar hemma?

Vår katt kommer också in med massa saker fast jag tror att det är för att få ha dom ifred. Eftersom hon inte är så uppmärksam (hm) så tar dom andra katterna på gården hennes byten för henne annars:( .

Fågla, fladdermöss, ödlor, sorkar och möss är väll favvo. Jag tror inte att hon vill visa dom för oss eftersom vi (ffa husse) blir tillsagda om vi lägger oss i.

Det är inte alltid så bra med en kattlucka:smirk:

Sara

hahaha.. vi har med kattlucka så att katterna kommer in i tvättstugan och lägger mössen på trappan!

Såfin kan hon också!

Hon ær en mkt vacker och kraftfull kattdam på tretton år. Då hon ær
sællskapsdam så ser hon ut som om hon kanske, kanske eventuellt
møjligen skulle kunna tænka sig att knipa en liten mus en vacker dag... Men knappast mer.
Så svansar hon ut och førvandlas till ett
fullændat rovdjur. Hon tar mest gnagara, inte så ofta nå´n pippi och det ær ju bra.
Hon envisas med att vilja ta in dem. Ær jag hemma så
vænder hon om... Sover jag djupt så kækar hon glatt inne ændå.
Och ær jag borta ær det ju fritt fram... Men jag har inte velat straffa
henne, bara sagt Katt och mus ut och øppnat dørren. Hon ær ju duktig
som jagar i alla væder. Stoltast ær hon om hon tagit en stor
nakensvansare, och dom tycker hon dessutom ær før sega! Det ær som om
hon bad mig stycka och laga till steken men det stæller jag inte upp på.

Min ena katt jagar normala saker som fåglar och möss medans min andra katt fångar DAGGMASKAR!!!

Min största katthona brukar komma in med stora fjädrar som hon hittat ute. Ingenting mer. Förutom en gång när hon kom hem med ett katthalsband i munnen. Undrar vart resten av katten var...:p

Min lilla katthona däremot. Idag hittade jag henne liggandes på mattan och kalasa på en liten nykläckt fågelunge.:crazy: I vanliga fall tar hon sparvar och koltrastar.:eek: Hon är jätteliten och inte mycket större än de fåglar hon släpar in. Fattar inte hur hon lyckas. Men båda verkar hålla sig till fågelsläcktet. Ingen mus eller daggmask;) har kommit in. Än iallafall...:D

Tycker det är så synd när de fångar fåglar och ekorrar de är ju så söta och de finns inte så många ekorrar.

en annan av våra katter hade fångat en fladdemus en gång den var jättegullig, fast synd att hon fångade den finns inte så många!

Hej

Alla mina katter är duktiga jägare, det värsta jag vet är när jag hittar en klump under mattan när jag dammsuger. Den får alltid ligga kvar tills min make kommer hem och kollar vad det är....:crazy:
Dom har nämligen en förkärlek för att dra in ormar till mig, oftast kopparormar, men även snok. Och jag är RÄDD för ormar :eek:
Annars är det fåglar, möss, ekorrungar ja allt som dom kan fånga.
Har faktiskt slutat upp med att försöka rädda det dom släppar in, har försökt så många ggr men dom har varit så tilltygade att det inte lyckats. Konstigt nog så är dom inte ett dugg intresserade av mina akvarie med fiskar eller terrarie med ödlor.:confused:
Tyvärr så får vi kattägare nog väja oss vid att dom försöker bidra med mat på detta sätt, och det är ju inte illa att dom försöker. Min häst har aldrig försökt sno en höbal någonstans för att släppa hem :D
/b

åhh.. vad kul med ORMAR inomhus!! Jag är också rädd för sådana djur! Tur att man inte har katter som fångar ormar iallafall!

Min utekatt är en marodör! hon fångar allt i sin väg och bär in. man måste ju självklart ta in alla möss och ödlor levande och visa hur duktig man är. Hon äter inte upp djuren alltid heller. Tycker synd om ödlorna så dem brukar vi rädda och släppa ut igen fast alla tappat sina svansar när de blivit rädda. Hon håller på och lära upp katt ungen också!

Så är det någon mer med sådana här katter med stark jaktinstingt?

Jag har tre katter. Två av dem kommer hem med "normala" byten som möss osv. Mellankatten Isola däremot kommer hem med allt hon kommer över. Listan kan göras lång, men tänkte skriva ner dem lite mer annorlunda bytena.

Mc Donaldsbägare á 0,5 l
En Sunmaid russinask
En klistermärkeskarta
En semper välling förpackning
Över 100 löv
En stor hackspett
Över 10 skator
Säkert 50 möss/sorkar (oftast levande)
Och en frigolitbit ca 20x20 cm stor

Hon är alltid lika stolt och jamar. Fattar dock inte hur hon kan plocka alla dessa djur då hon har klippta klor och en bjällra.
Har skojat om att öppna ett museeum med alla hennes byten.;)

hhaha... kul katt som kommer hem med föremål i stället för möss! sådan katt skulle jag ju hellre haft mår illa av att titta på resterna!

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 435
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Daimstruten
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 465
Senast: Murphy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar