När föddes era barn?

Sv: När föddes era barn?

Födde i vecka 40 + 4. Första barnet.

Min syrran fick först veta hon skulle ha 29: e augusti, efter ultraljudet sa dom 21: a augusti. Hennes son föddes 00,03 den 30: e augusti (första barnet). ;)
 
Sv: När föddes era barn?

Min dotter föddes 8 dagar efter BF (beräknad till 17/4, kom den 25/4)
Märkte på måndag morgon att jag hade en slemmig flytning med blodstrimmor i. Gick hela dagen utan att känna av någonting (åkte iväg 7 mil o handlade stängsel till vår tomt, samt att jag passade på att såga ner ett plommonträd som jag hade retat mig på i några månader). När jag gick o la mig på kvällen vid 23-tiden så skojade min man lite med min mage, ruskade lite på den och sa "det är dags att komma ut nu", och då fick jag min första värk. :D Lydig bebis!
Åkte in till BB på morgonen (vid 5-tiden), var då öppen 4 cm.
BM tog hål på hinnorna kl 13, eftersom jag på de timmarna jag varit inskriven bara öppnat mig en cm, och hade intensiva, kraftiga värkar. Kl 18.01 föddes vår lilla gulletjej:love:

Hade räknat med att få gå över tiden mer, då mamma blev igångsatt med 3 av 4 barn (4:e föddes 5 timmar innan planerad igångsättning)
 
Sv: När föddes era barn?

Arvid kom 6 dagar efter BF.

På dagen så kände jag knappt något, lite ont i magen men det hade jag haft innan. Jag var ute i skogen på dagen och gick med hunden.

På kvällen låg jag i badkaret, klev upp, och då gick vattnet. Fick första värken vid 20:00 om jag inte minns helt galet, och Arvid kom ut 04:03

Slemproppen gick 1-2 veckor före
 
Sv: När föddes era barn?

Jag födde i vecka 42+2, första barnet. Det kom igång naturligt några timmar innan vår igångsättningstid.
Slemproppen släppte 5 dagar innan.
 
Sv: När föddes era barn?

Var hos BM som vanligt, kände på magen och lyssna på hjärtat och sa att inom 2 veckor har ni er bebis så hem och packa väskan.

1½ vecka senare. V39+1 föddes han, på BF enligt mensen, och 6 dagar tidigt enligt UL.

Vaknade vid 01:30 och gick upp och kissade, reagerade på att bebisen var helt galen och när jag kissat klart upptäckte jag även att mina ben var himla svullna.

Vaknade sen vid 05:05 av ljudet som någon spräcker en ballong och det blev JÄTTE blött i sängen ;)

Upp, ringa förlossningen, duscha, gick på toa och skrev på bukefalos :rofl:
vid 06:10 hade jag känt av 4 värkar som höll i sig rätt länge och kom tätt. Ringde igen och frösökte äta frukost.

Beslutade oss för att åka in.
07:15 var vi inne på undersökningsrummet.
vid 07:30 satt BM ctg, låg i bara någon minut sen av med brallorna (där låg slemproppen) och undersöka, var öppen 8 cm bara och byta rum.
07:45 fick jag första krystvärken lagom tills jag fick lustgasmasken i handen.

08:04 var Rasmus ute :love:

Jag sprack ingenting, blödde 200 ml, livmodern drog ihop sig fint, han fick bra tag å suga på en gång (aldrig haft ont av att amma).
Eftersomförlossningen gick så fort så lossna inte moderkakan så den fick BM trycka loss.
 
Sv: När föddes era barn?

Jag har inte fått barn ännu. Men jag tänker hela tiden att jag kan gå över två veckor för att inte bli så himla besviken att just jag råkar ut för det...

Men för mina kompisar med sina första barn:

Kompis 1: 11 dagar tidigare
Kompis 2: Prickade BF precis
Kompis 3: 20 dagar över
 
Sv: När föddes era barn?

I vilken vecka föddes era barn? Kom dom för tidigt eller gick ni över tiden?
Berätta också gärna hur förlossningen startade. Märkte ni när slemproppen gick? Isåfall när? När gick vattnet? Hur startade värkarna?

Min dotter föddes v39+4. Det var min första barn. Hon kom 3 dagar för tidigt. den beräknade tiden var att hon skulle komma den 28 Dec, men hon ville ut den 25 dec. På julafton så kände jag lite att det tryckte på, men jag trodde bara att jag var bajsenödig så jag gick på toaletten hela tiden.. Men icke kom det bajs inte.. Vi kom väl hem runt midnatt. Runt ett på natten ( på juldagen blir det då) så fick jag värkar.

Jag låg i sängen mesta tiden och resten stod jag i duschen. Jag fick mest klara mig själv eftersom hennes far ( som tog slut undra varför hehe).. När det hade gått 14 timmar med värkar. Kom ihåg en timme så hade jag ont hela tiden. Min barnmorska sa i efterhand det var då jag öppnade mig. Sen senare så varade det i 2 timmar...Men kl 15 så skulle jag resa mig upp då gick slemproppen.. jag ringde då in till förlossningen. Vattnet hade inte gått så jag behövde inte stressa in.. Jag åt och duschade så vi var där inne kl 18..

Jag var helt själv på förlossningssalen så jag skulle få bada osv.. Men först skulle hon känna hur mycket jag hade öppnat mig.
Haha jag var öppen 8 cm och hon började skrika men du ska ju föda nu så du får inte bada. Vart så besviken för det haha.. När jag kom in till förlossningssalen så gjorde dom så att vattnet gick, kändes som att man kissade på sig..

Jag fick lustgas. Lite innan 21 så började krystvärkarna komma igång.. och 21.44 kom hon.. Min mamma hade skrämt upp mig innan att sugklocka gör ont. När min läkare sa att jag var tvungen att få hjälp med det så sa jag NEEEEEEEEEJ och jag krystade allt vad jag orkade så plopps så kom hon ut...:rofl::rofl::rofl:

Jag sprack ju så mycket så. Jag sprack enda upp till analringen så jag fick sövas ner. Fick inte träffa min bebis och hålla i henne tills 7 timmar efter. Det var otroligt jobbigt..

Mvh
 
Sv: När föddes era barn?

Min son kom 2 dagar innan BF. Fick också höra att man nästan alltid går över tiden med första barnet. :smirk:
Slemproppen gick ungefär en vecka innan.
Jag började få värkar på natten men jag fattade inte att det var värkar förrens på morgonen. Sen kom o gick det värkar under dagen. Jag fixade stallet som vanligt och skötte om hästarna.
På eftermiddagen började de komma tätare och vid 17-tiden åkte vi in. Var öppen 4 cm och fick vara kvar. Halv två på natten föddes Leon. :)
 
Sv: När föddes era barn?

Jag hade bf den 16 juni och han föddes den 5 juni.
Så nej vi träffade inte bf dagen och inte gick jag över trots att det var första barnet.
Ja jag såg nog slemproppen men äh som du säger, alla säger ju att man ska gå över minst 2 veckor så jag ignorerade nog min aning om vad det var. Det här var vid 5 på natten när vi skulle gå och lägga oss efter att ha stått och finstyckat en kviga hela j-a natten. Vid 10 på morgonen så vart jag nödig och klev upp och lagom tills jag ställde mig upp sa det lite splosch... och ja jag var väl hyffsat paff.
Sen kom verkarna igång och illamående till max. Efter en halv banan kom den i retur :angel:
Då var det bara sambon som åt upp sin frukost innan vi åkte in.
 
Senast ändrad:
Sv: När föddes era barn?

Med första barnet blev jag igångsatt i v.40+1. Han föddes sen på natten efter i v.40+2.
Vattnet gick samtidigt som han kom ut. Han hade så kallad segerhuva :)

Med andra barnet vaknade av värkar jag kl 3 på natten efter bf. Han föddes 2 timmar senare. Vattnet gick 1 minut innan han var ute.
Jag gick alltså över tiden med 5 timmar.

Slemproppen såg jag inte till med första barnet förrän några timmar innan han föddes.
Men andra barnet lossnade den bitvis några dagar innan.
 
Sv: När föddes era barn?

Första barnet 43+1, andra barnet 40+1 och tredje 39+6. Alla igångsatta av olika anledningar. I mina fantasier kommer den jag väntar nu i v 38+0. Men det blir nog till att tala fint med farbror doktorn om igångsättning då.
 
Sv: När föddes era barn?

Oj! Grattis :bump:
Själv har jag inte ens fått tillbaka mensen ännu :crazy:
Så det verka dröja med syskon.

Den behöver inte ha kommit tillbaka för att det ska bli en liten till.
En kompis till mig trodda ett det var så, hon har barn som det skiljer 11 månader på :D
 
Sv: När föddes era barn?

Första barnet föddes en vecka före BF, andra föddes nästan tre veckor före BF.
Med den första så "visste" jag vilken dag hon skulle komma. När BM bokade sista besöksdatumet sade jag, att du behöver inte boka in något den onsdagen, för jag får barn på måndagen." BM skrattade, och sade att vi bokar väl i allafall, så får du avboka i sådanafall..
På måndagen föddes Alde..

Med dotter nummer två har jag hela tiden varit övertygad om att hon skulle komma 2-3 veckor för tidigt, och det gjorde hon också.
 
Sv: När föddes era barn?

1- på dagen. Började med värkar, De fick ta hål på hinnorna. Tog 8 timmar.

2- 38+3 Samma förlopp, tog 6 timmar.

3- Enligt UL 40+0, Enligt mig var det på dagen. Började med att vattnet gick, 23.30. Åkte till förlossningen på morgonen, hade inga värkar. Fick åka hem. Sov och blödde som en GRIS. Kände inga fosterrörelser:eek:... Åkte in igen. allt var bra med bebis. Fortfarande inga värkar så jag sattes igång, med väldigt låg dropptakt. Jag behövde nog bara "kickas igång", för från första värken tog det bara 1.45, så var det klart. Inte ett stygn!!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 615
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 133
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp