När föddes era barn?

Sv: När föddes era barn?

Den behöver inte ha kommit tillbaka för att det ska bli en liten till.
En kompis till mig trodda ett det var så, hon har barn som det skiljer 11 månader på
När jag började jobba på dagis hade jag ett syskonpar som var födda samma år och de var inte tvillingar.
Den ena född i slutet av februari och den andra mitten på december!
 
Sv: När föddes era barn?

Vecka 36+4

En yttepytte blödning på morgnen, sammandragningar under dagen, mer framåt kvällen. Vid midnatt var jag på förlossningen på kontroll, då öppen ett par cm. Fick stanna kvar men åkte hem.
Var där igen vid 9 på morgonen, öppen 8-9 cm, vattnet gick inte självmant så dom stack hål så det forsade ut. Sen föddes sonen 12.17.
 
Sv: När föddes era barn?

Den behöver inte ha kommit tillbaka för att det ska bli en liten till.
En kompis till mig trodda ett det var så, hon har barn som det skiljer 11 månader på :D

:rofl: nä i och för sig inte men jag vart lite misstänksam runt julen så jag testade då. Men men blir det syskon så blir det när det vill. :D
Fast va tusan jag hann ju gå ca 3 månader med sonen inna jag började fundera. :o
 
Sv: När föddes era barn?

Oj! Grattis :bump:
Själv har jag inte ens fått tillbaka mensen ännu :crazy:
Så det verka dröja med syskon.

Tack så mkt. :bump:

Jag fick tbx min mens månaden efter att Emil föddes. Men som sagt, den behvöver inte kommat tbx heller för att du ska bli gravid. En kompis blev gravid exakt 1 år efter sin första utan att mensen hade kommit tbx. :)
 
Sv: När föddes era barn?

Min dotter kom på utsatt datum efter ultraljudet. Jag hade värkar itre nätter innan och började rester av slemproppen också. sista natten slutadevärkarna inte på morgonen utan blev istället tätare och kraftigare så då åkte vi in. 8 timmar senare föddes hon.
 
Sv: När föddes era barn?

Första i v. 32
Andra i v.36+6

Första startade med att jag hade småblödningar & "mensvärk".

Andra gick slemproppen ca. 1 vecka innan (har jag för mig).
Vattnet gick och hade lite småblödningar & värkarna satte igång strax efter, när jag kom in till BB ca ½ timme efter vattenavgången så var jag öppen 7-8 cm.
 
Sv: När föddes era barn?

Det måste vara någon form av rekord som du är typ ensam om?

/Timsetim
Jag har för mig att det finns någon fler här som drabbats av samma. Mitt barn höll på att stryka med pga detta, var inte kul på något sätt.
 
Sv: När föddes era barn?

I vilken vecka föddes era barn? Kom dom för tidigt eller gick ni över tiden? Någon som verkligen fått på sitt BF-datum?

Tycker att nästan alla jag träffar säger: "Du ska se att du kommer att gå minst 2 veckor över tiden eftersom det är första barnet".

Berätta också gärna hur förlossningen startade. Märkte ni när slemproppen gick? Isåfall när? När gick vattnet? Hur startade värkarna?

Ja, ni fattar, berätta hur det gick för er!
Ena är född i v. 36
Andra i v. 38.
 
Sv: När föddes era barn?

*kl*

Har hört att det kan var ärftligt huruvida man går över tiden eller inte, hur har det stämt för er? Min mamma gick över tror det var 14 dagar med mig och jag har för mig hon gick över tiden med min syster också... Min sambo har däremot en släkt med snabba förlossningar - gärna några dagar tidigt.... Då kanske denna blir mitt-i-prick? :D
 
Sv: När föddes era barn?

Det stämmde inte på mig i alla fall. Min mamma gick över tiden två dagar med min syster och en dag med mig, min svärmor födde alla sina sex barn några dagar för tidigt.
Och jag gick över tiden i 14 dagar....
Vattnet gick bara 5 timmar innan vi hade tid på sjukhuset för "igångsättning" :D Han tyckte väl att det var dax då sonen min... :angel:
 
Sv: När föddes era barn?

Alla mina 3 är födda för tidigt. Sonen 7 veckor, mellanjäntan 5 dagar och yngsta 1 vecka för tidigt.
 
Sv: När föddes era barn?

I vecka 38+4 föddes Matilda, 9 dagar innan BF. Och myten med att det ska ta lång tid första gången kan jag också slå hål på. Jag hann inte ens fram till förlossningen innan fröken bestämde sig för att pluppa ut. Blev alltså en bilförlossning:D
 
Sv: När föddes era barn?

Emil var beräknad till 7/3-05.. han kom ut genom akut kejsarsnitt 23/3 istället... 53 cm lång & 4585 gr tung. Sista tiden var extremt jobbig, var vattenfylld som en melon (skostl 42 ist för 37 tex.) & tung som en flodhäst med fullt rörlig som en sprinter :smirk: Värkarna började (har jag räknat ut i efterhand) på måndagen och det kändes som om Emil gned huvudet mot bäckenet & det var otroligt obehagligt! Vattnet gick på onsdag morgon 07:05 vid frukost bordet :) 20:04 lyftes han ur magen :D fast jag har aldrig upplevt en sån panik/ ångest som innan läkarna skulle skära i mig, var livrädd att det skulle kännas. Efter förlossningen fick jag en otrolig frossa, låg & hoppade på op. bordet. Blev kvar på BB i 4 dagar så jag missade påskmiddagen *attans!*
 
Sv: När föddes era barn?

*kl*

Har hört att det kan var ärftligt huruvida man går över tiden eller inte, hur har det stämt för er? Min mamma gick över tror det var 14 dagar med mig och jag har för mig hon gick över tiden med min syster också... Min sambo har däremot en släkt med snabba förlossningar - gärna några dagar tidigt.... Då kanske denna blir mitt-i-prick? :D

Min mamma gick över tiden 6 dagar med mig, fick syrran en dag för tidigt och lillebror på BF-dagen tror jag.
Så det blir spännade att se när min lill* tänker komma ut.
 
Sv: När föddes era barn?

*kl*

Har hört att det kan var ärftligt huruvida man går över tiden eller inte, hur har det stämt för er? Min mamma gick över tror det var 14 dagar med mig och jag har för mig hon gick över tiden med min syster också... Min sambo har däremot en släkt med snabba förlossningar - gärna några dagar tidigt.... Då kanske denna blir mitt-i-prick? :D

Mamma har gått över tiden, hade t.om fått tid för igångsättning med mig, men Rasmus valde att komma ut 6 dagar före BF.

Där emot har våra förlossningar vart väldigt lika, det har satt igång och sen bara sagt "plopp" så har bebisen åkt rutchkana ut ;) Utom min bror då som vägde över 4 kg ;)
 
Sv: När föddes era barn?

*kl*

Har hört att det kan var ärftligt huruvida man går över tiden eller inte, hur har det stämt för er? Min mamma gick över tror det var 14 dagar med mig och jag har för mig hon gick över tiden med min syster också... Min sambo har däremot en släkt med snabba förlossningar - gärna några dagar tidigt.... Då kanske denna blir mitt-i-prick? :D

Min mamma har 4 barn, 3 igångsatta och en som föddes kl 04.30 samma dag som igångsättningen skulle ske. Jag gick 8 dagar över tiden, min syster födde sin son 10 dagar innan BF. För mig var det rätt självklart att jag skulle gå över tiden (eftersom mamma gjort det alla gångerna), men sen hoppades jag på en lika snabb förlossning som hon har haft med alla 4 (jag var snabbast, 2,5 timmar från första värken, min yngsta syster tog längst tid på sig, 4 timmar från första värken). Tyvärr fick jag tji där, jag fick en 19-timmars förlossning.:(
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 615
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 133
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp