När föddes era barn?

V

vansinnet

I vilken vecka föddes era barn? Kom dom för tidigt eller gick ni över tiden? Någon som verkligen fått på sitt BF-datum?

Tycker att nästan alla jag träffar säger: "Du ska se att du kommer att gå minst 2 veckor över tiden eftersom det är första barnet".

Berätta också gärna hur förlossningen startade. Märkte ni när slemproppen gick? Isåfall när? När gick vattnet? Hur startade värkarna?

Ja, ni fattar, berätta hur det gick för er!
 
Sv: När föddes era barn?

Jag födde i vecka 38+0. Jag hade över ett dygn med regelbundna onda förvärkar. Men när det vl satte igång på riktigt började jag blöda. TYdligen (detta visste jag inte innan men Bm sa det) så blöder man under öppningsstadiet. Vattnet gick när jag var öppen en 7-8cm.
 
Sv: När föddes era barn?

I vilken vecka föddes era barn? Kom dom för tidigt eller gick ni över tiden? Någon som verkligen fått på sitt BF-datum?

Tycker att nästan alla jag träffar säger: "Du ska se att du kommer att gå minst 2 veckor över tiden eftersom det är första barnet".

Berätta också gärna hur förlossningen startade. Märkte ni när slemproppen gick? Isåfall när? När gick vattnet? Hur startade värkarna?

Ja, ni fattar, berätta hur det gick för er!

Jag födde min son i v 41+1. det var då en söndag den 16 sept 07.
på lördag morron hade min slempropp gått. på lördag eftermiddag så var den blodfärgad.
på lördag kväll vid 11 tiden så gick vattnet. värkarna började några timmar senare, troligtvis vid 2 tiden. hur dom startade vet jag inte, dom bara kom... jag kommer inte riktigt ihåg.
sedan hade jag regelbundna värkar ända fram tills han föddes på söndag kväll.
kom in på sjukhuset efter order från min syster.
08.23 på söndag morron blev vi inskrivna---- 19.32 samma kväll var han ute.
det var första barnet
 
Sv: När föddes era barn?

jag fick 1:a barnet på utsatt datum, 2:a gick jag 2 dagar över tiden med (lillsyrran fick sin 1:a 2,5 vecka innan BF)

min första började med avattenavgång utan värkar, såg aldrig till någon slempropp och hade inga förvärkar alls (trodde jag skulle gå övertiden och behöva bli igångsatt)... värkarna satte igång efter 15 timmar kanske... 2:a gången gick slemproppen på morgonen, blödde en hel del, åkte in för kontroll (hade tid hos BM samma dag och hon sa att det minsann inte skulle komma någon bebis den dan :angel:) och värkarna satte igång i bilen

varit öppen 4 resp 3 cm när jag har kommit till förlossningen och båda ploppade ut efter ca 4 timmar, andra gången gick vattnet (till maken stora förvirring) inte förräns jag krystade

(som lite kuriosa så startade lillsyrrans förlossning som en kopia av min första men sen gick det annorlunda)
 
Sv: När föddes era barn?

Alla mina är överburna

De är födda 18,16 resp 14 dagar över tiden. Och nej det är inte kul.
 
Sv: När föddes era barn?

Sådär sa alla till mig med, att jag kommer & gå över iom att det är första barnet. Men icke att det blev så... ;)

Jag & BM räknade båda ut 15/10 som BF, sedan på rutin UL blev BF flyttat till 21/10. Men lillkillen föddes 8/10, i v.38. :)

Slemproppen lossnade på fredagen (5/10), sedan var det lugnt på lördagen, på söndagen (7/10) blev jag tvärdålig på em. Ont i magen, kräksjuk och kände mig allmänt krasslig. Fick diffusa oregelbundna värkar på kvällen som satt i ett par timmar. Slutade efter att jag duschat hett samt spytt & skitit ur mig allt jag hade i kroppen typ. :angel: Sov sedan hela natten.

Men sen på måndagen (8/10) drog det igång, kl 9 på morgonen började värkarna. Dom var väldigt regelbundna och blev tätare & tätare. Hade kontakt med förlossningen till & från. Vattnet gick sedan vid 14 och då var det dax att åka in. Skrivs in vid 15 tiden och då är jag öppen 5 cm redan.

18.49 föds vårat lilla underverk. :love:

Är gravid nu igen och det ska bli så spännande att se hur det blir denna gång. Är inte minsta rädd alls då hela graviditeten och förlossningen gick så himla bra. Födde helt utan smärtlindring & hoppas även klara det denna gång då jag är rädd för sprutor, nålar & allt sådannt där. :crazy:
 
Sv: När föddes era barn?

Mina barn föddes 18 dagar för tidigt i ve 37+2. Jag blev igångsatt pga att jag hade början till havandeskapsförgiftning.

På sista undersökningen innan igångsättning var jag öppen 2 cm, men jag är övertygad om att de stannat inne ett bra tag till om de fått bestämma själv. Jag hade inte känt av mer än vanliga sammandragningar.

Från första dosen gel tills det att de föddes tog det 20 timmar. :)

/Timsetim
 
Sv: När föddes era barn?

Min dotter föddes i vecka 42+1, alltså 15 dagar över tiden och det var INTE ROLIGT!! Gräslig sista månad:eek:.
 
Sv: När föddes era barn?

Jag födde v 40 + 0, d v s en dag efter BF. Skulle fått henne den 5 okt men hon hann inte ut så hon kom den 6 istället. På kvällen den 5/10 satt jag och tittade på TV. Kände att något rann till lite men jag hade haft så mycket flytningar så jag trodde att det var en lite större flytning. Gick på toa och då hade det kommit blod. Förstod att det var slemproppen som gått. Vi gick och la oss och då fick jag en liten värk. Det är nog bara förvärkar tänkte jag men de gav sig inte utan kom igen och igen. Nästa morgon åkte vi in för en kontroll men jag fick åka hem igen. Hann vara hemma ca 2 timmar sen var det bara att åka in igen för värkarna gjorde så superont och kom ganska tätt. Vattnet gick på förlossningen när jag var öppen ca 3 cm tror jag.
 
Sv: När föddes era barn?

Min son kom två dagar innan BF. Fast BF blev framflyttad 2 dagar efter i vecka 20. Så enligt de första uträkningarna föddes han på "rätt" dag. Annars fick jag också höra att jag säkert skulle gå över tiden med första barnet.
Vattnet gick, sen hände inget mer på 2 dygn, inte en enda värk. Fick tid för igångsättning kl. 9 två dagar efter att vattnet gått. Men vaknade vid 7 tiden på morgonen med världens värkar. 4 timmar senare var barnet ute. Jag han knappt med att fatta vad som pågick. Tyckte att allt gick mycket snabbare än jag förväntat mig.
 
Sv: När föddes era barn?

jag fick mitt barn i vecka 32. Hm så hon kom 8 v för tidigt. Men föddes helt naturligt inga kejsarsnitt el nått. Hon hade bara mkt bråttom ut =) men vilken chock det var när man kom i på bb o dom sa:- Du ska föda snart. Hade då öppnat mej 5-6 cm..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: När föddes era barn?

Nova kom 12 dagar efter bf enligt ul, 25 dagar efter bf enligt sista mens. Men jag har alltid haft oregelbunden mens så=)

Det startade med regelbundna värkar som inte gjorde ont 7 dagar efter bf. Så hade jag lätta värkar till och från tills natten mellan dag 9 och 10 efter bf. nån gång under dessa dagar började slemproppen lossna. Sen hade jag onda värkar i 2,5 dygn innan jag fick åka in till förlossningen. När vi kom in (lördag morgon. värkarna började på måndagen) va jag öppen 3 cm. Fick vandra runt typ två timmar å försöka äta. när vi skulle tillbaka till förlossningen spydde jag upp de jag fått i mig.
Typ 5 timmar senare tog dom hål på hinnorna och gav mig värkstimulerande dropp. en halvtimme efter fick jag ryggbedövningen som inte hjälpte alls. 12 timmar efter att jag kom in va hon ute!
 
Sv: När föddes era barn?

Tycker att nästan alla jag träffar säger: "Du ska se att du kommer att gå minst 2 veckor över tiden eftersom det är första barnet".

Precis det sa min BM till mig, fyra dagar innan sonen föddes i v. 38+3. Jag trodde på det hon sa också, så jag fick en smärre :eek: över att jag inte hann fixa klart allt jag planerat att jag skulle hinna med innan han föddes! Lita inte blint på dem är mitt råd!
 
Sv: När föddes era barn?

1:a barnet: Föddes på BF +10, startade med vattenavgång.
2:a barnet: Föddes på Bf +7, startade med värkar.

Såg åtminstone bitar av slemproppen båda gångerna, precis när det började köra igång.
 
Sv: När föddes era barn?

Jag födde två dagar innan bf. Värkarna startade tidigt på morgonen 3 dagar innan bf (när jag låg och sov). De startade inte på något speciellt sätt, utan jag fick regelbundna värkar vilka tilltog mer och mer under dagen. Jag trodde inte det var riktiga värkar eftersom det inte gjorde så ont som jag föreställt mig att det skulle göra. Min syrra hade sagt till mig att hon åkte in när hon stod i köket och röt som ett lejon. Åkte in vid 22-tiden men jag var övertygad om att jag skulle få åka hem igen. Som tur var fick vi med oss väskan! Någon slempropp märkte jag aldrig av och vattnet gick precis innan krystvärkarna satte igång, ca 40 min innan William är född. Kl. 03.18 tittade min lilla kille ut!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 615
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Modest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 133
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp