Gnist

Trådstartare
Duger denna till att ställa upp på en länsmästerskapsutställning med?

Ettan.jpg


Tvan.jpg


Trean.jpg


Fyran.jpg


Femman.jpg


Sexan.jpg


Nyfrissad och nyduschad är han fräsch som en nyponros.. Matte däremot ser ut som ett övergött skogstroll just för tillfället :eek:
 
Sv: Nå.....

:devil:

Inte en suck.... Det får räcka med min fångrandiga tröja i bild :rofl:

Ska vara om jag råkar fastna i morgon på bild då :eek:

Fördelen är ju att då är trollet någorlunda frisserad och dessutom finklädd... I KJOL :eek:
 
Sv: Nå.....

Jag hoppas på det i alla fall :crazy:

Han är ju rätt ung ännu, men vad tusan; Han har ju kvalificerat sig med råge, så jag gör ett försök i alla fall :D :o :eek:
 
Sv: Nå.....

Va inne på eran kennelhemsida, och försökte snoka upp någon bild på dig! Men ICKET! :)

Så, lägg nu upp en bild på dig, så blir nog mångas nyfikenhet stillad! :idea:
 
Sv: Nå.....

Neej! det kommer nog gå jätte bra :D Du säger att han är ung..
En stor anledning till att det kommer gå bra! jag menar är man så snygg som ung! :banana: då kan man ju tänka sig hur han ser ut om några år! :D
 
Sv: Nå.....

Vad fin vovve!
Jag har en fråga bara (jag lovar att inte säga nåt mer sen :p )
Var också inne på hemsidan och undrar varför man jagar räv och mård? Eller jag menar vad gör man med dom sen?
Jag lovar att jag inte ska förstöra din tråd, bara undrar.
 
Sv: Nå.....

Både räv och mård går hårt åt allt småvilt som fågelägg, fågelungar, harungar, rådjursungar etc. och vi håller nere dessa stammar, för att vi även vill ha småvilt på våra marker.

Vi jagar dock inte vare sig rådjur eller hare, då de stammarna är för små här ännu så länge.

Räven jagas också för att hålla borta skabben, som är ett otrevligt och smärtsamt, oftast dödligt gissel för rävarna som drabbas av den + att rävarna gärna tar smålamm på våren. Rovdjursstängslet till trots, så kommer de in i hagarna genom att hoppa mellan trådarna :crazy:

Vi tar rätt på alla skinn, från de djur vi skjuter och bereder dessa. En del skinn säljer vi och en del skinn behåller vi själva.

Vi jagar även grävlingar, mest de som bosatt sig under hus och ladugårdar. Även dessa skinn tas tillvara och bereds. Likaså de bävrar som skjuts, tar vi tillvara skinnen på. Där tar vi dessutom reda på köttet, som är otroligt mört och fint.

Kort sagt; Vi vill ha en mångfald av friska och livskraftiga djurstammar av alla arter. Både skogen och dess innevånare behöver mångfalden för att vara ett väl ungerande system. Vi är inte ute efter att utrota predatorerna, men när småviltet försvinner mer och mer från skogen, så måste man som markägare och jägare se till att det blir en balans mellan predatorerna och bytesdjuren.

Jag vet att många tycker att man ska låta det där "sköta sig själv", men om vi gjorde det här, skulle vi i princip inte ha något småvilt och räv, lodjuren och mårdstammarna skulle lida av både matbrist och sjukdom och det är inte önskvärt.

Jag hoppas att ingen massakerar mig som en rovdjurshatande rabiat jägare för detta, då det utgör en del i det som är jag, även om maken är den mer aktive jägaren :cool:
 
Sv: Nå.....

Vet ingenting om rasen, men han ser fin och välutvecklad ut!! Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 327
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 269
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp