Sv: Nä nu behöver jag litet moraliskt stöd/input!
hejsan!
Klart det kommer att gå bra med både bebbe och häst!!!
Och den där veterinären här i trakten det pratades om, kan ju meddela att nu har hon fått bebbe nummer TRE! En tös. Och är ute och jobbar för fullt, bara så du vet.
Hon tog bort en ponny i vårt stall två dagar EFTER beräknad födsel(med mage)..var tillbaka efter en vecka och kastrerade katten. Med barn.
Som andra har sagt, bebisar sover mycket, mocka och pyssla häst då! Rid på banan när du känner att du kan börja rida igen, och låt bebben sova i vagnen bredvid banan.
Min kompis hade sin dotter i en babysitter bredvid banan på sommaren, en hög med skallror och sånt bredvid och ungen lös upp varje gång hästen kom på "hennes" sida av banan!
Fixa en pålitlig medryttare som tar skogspassen och det mer "slitiga" i början, ta tillbaka mer allteftersom du orkar.
En annan väninna till mig, som har barn, säger att hon hade fått spader om inte haft sin kvalitetstid i stallet. Man måste få göra egna saker, annars blir man en dålig mamma till slut. Och som flera har sagt, det är bara bra för pappan att få ta barnet själv, tidigt. Då känner båda samma ansvar och samhörighet med barnet direkt. annars är det ju lätt att det bara är mamma som gäller till slut..
Behåll din häst, och njut av den tid du kan ha med den! Du både behöver och är värd det. Det finns pålitligt och duktigt folk som kan hjälpa dig ett tag.
Kram, lycka till och grattis till bebben!!
Snusmumrik