Myt angående vilket kön man får

Sv: Myt angående vilket kön man får

Beror på vilken anhängare du frågar!:)

Bla. Dr Shettlesmetoden påstår att det är så som du säger medans Statistiska Centralbyrån menar på att de blir flest flickor om man har sex så nära ägglossningen som möjligt!

*kl*
Om man är sugen på syrliga saker så får man en flicka
Kvinnor i väldigt manliga yrken får oftare pojkar.
har man en luden mage får man en pojke(hmm, eller var det tvärtom?)
Jaja, det blir vad det blir myter till trots :-)

Den studien tror jag inte på alls, just eftersom mannen bestämmer könet - PLUS att vem bestämmer om en kvinna är svag? Skum forskningsrapport måste jag påstå ...
Och jag har hittat rena fel i Illustrerad Vetenskap mer än en gång, de vrider saker på Expressenlikt sätt för att få mer intressanta artiklar ;)

Jag såg på tv på något faktaprogram att i krigstider föds det fler pojkar. Så jag tror att hon menar att svaga kvinnor är kvinnor under extrem press och svält. Det finns ju inga vetenskapliga förklaringar till varför det blir såhär utan detta är rent statistiskt...

Jag såg på tv på något faktaprogram att i krigstider föds det fler pojkar. Så jag tror att hon menar att svaga kvinnor är kvinnor under extrem press och svält. Det finns ju inga vetenskapliga förklaringar till varför det blir såhär utan detta är rent statistiskt...

Och jag har läst att pojkbebisar/foster är svagare än flickor, så är det dåliga tider så blir det fler pojkar för att väga upp att flera inte kommer att klara sig.

Jag är aldrig sugen på syrliga saker men blev det när jag blev gravid & fick en pojke:)

& kl.Jag hade även en sk "flickmage", alla som hade hand om mej vid snittet, läkarna osv slog vad om att det var en flicka.
vad mer..vegetarianer ska visst få fler flickor men jag är ju vegetarian oxå.

Samma sak med att man ska ha sex flera dagar innan ägglossning, stämde inte heller.

Senast ändrad av en moderator:

Om hormonranden stannar vid naveln blir det en pojke. Om den fortsätter ovanför naveln blir det en flicka.

Om man inte får nån rand då. ???

Har inte heller fått nån rand. Och min mage har ändrat form, från typisk flickmage fram till ca v32 till att nu vara pojkmage (enligt dom som "kan" se sånt, själv känner jag mig bara gigantisk och plufsig...)

Så alien kanske stämmer :D Eller så är det både och :eek:

Fick höra när nr 2 skulle bli till.. att om man prickar så nära ägglossningen som möjligt så skulle det bli pojke. Stämmer inte! :angel:

Allt pekade på att jag skulle få en son. Magens form, hjärtljud, hormonrand och allt, men ut kom en tjej:)

En kompis till mig har två barn. Hennes mage såg likadan ut under båda graviditeterna, hjärtljuden var ungefär samma, hon mådde lika illa etc etc men ut kom en flicka först och en pojke sen:)

Fick höra när nr 2 skulle bli till.. att om man prickar så nära ägglossningen som möjligt så skulle det bli pojke. Stämmer inte! :angel:

Fast det tror jag mer är menat som att det är störrre chans att få en kille om man prickar ägglossningen, inte att man garanterat får en kille... Om det annars är 50% chans att få en kille kanske det är 60-70 under ägglossningen, men fortfarade 40-30% att få en tjej, eller hur? Så statistik funkar mer på en stor grupp människor, inte på individ nivå liksom...

Har inte heller fått nån rand. Och min mage har ändrat form, från typisk flickmage fram till ca v32 till att nu vara pojkmage (enligt dom som "kan" se sånt, själv känner jag mig bara gigantisk och plufsig...)

Så alien kanske stämmer :D Eller så är det både och :eek:
Du kanske känner dig gigantisk och plufsig, men du är tammefan gigantisk och vacker!
d054.gif

Seså, skynda på nu och iväg till förlossning, jag väntar otåligt på att få se systerbarnet ju! :bump:

:-)

Nu blev jag nyfiken, har märkt att min mage faktiskt är ganska luden. Eller så blir man lurad för håret man hade innan blir ju utspritt på en större yta och ser mer ut på nåt sätt.

Sista veckan har jag fått min första "crave" nämligen frukt och bär - mixat! Varje morgon mixar jag smoothies och shakes av olika slag.

Hittade tips på proteindrink i en mammatidning och den var bra. Bara mjölk, banan och kakao. :d Annars är det fullt med mango och bär i frysen som åker in i mixern med yoghurt eller ibland apelsinjuice. Men jag är inte sugen på det syrliga, alla sorters frukt och bär i mixad form!

Då måste ju kvinnokroppen aktivt stöta bort flickfostren ? :confused: Eftersom det är mannen som bestämmer könet? Eller? Jag menar inte att det absolut inte kan stämma, men jag får inte alls ihop det rent tekniskt ...

Då måste ju kvinnokroppen aktivt stöta bort flickfostren ? :confused: Eftersom det är mannen som bestämmer könet? Eller? Jag menar inte att det absolut inte kan stämma, men jag får inte alls ihop det rent tekniskt ...

Miljön i slidan/livmodern påverkar vilka spermier som klarar sig.

Jag har läst (nånstans :angel: ) att flickspermier är segare och lever längre och klarar av den sura miljön som finns i slidan/livmodern bättre än pojkspermier, som dock är nabbare.

Så om man har sex runt ägglossning så är sannorlikheten större att en pojkspermie ska hinna dit först, men har man sex lite före ägglossning, så hinner pojkspermierna dö av i större utsträckning och fler flickspermier och det är större sannorlikhet att en flickspermie hinner först till ägget.

Om en mamma för en mindre fientlig miljö i slida/livmoder om hon är är stressad skulle alltså fler pojkspermier överleva och tvärtom.

Så skulle det kunna funka, eller hur? Jag vet inte, men min kollega sammarbetar med reproduktionsbiologer, så jag ska försöka fråga om jag kommer åt! De forskar på hur cilierna (små hår) i äggledaren hjälper ägg och spermie att hitta varandra.

*kl*
Om man är sugen på syrliga saker så får man en flicka
Kvinnor i väldigt manliga yrken får oftare pojkar.
Jaja, det blir vad det blir myter till trots :-)

Stämmer på mig :)

Min mage syntes inte bakifrån och jag var sjukt sugen på lakrits och mjölk, drack över 1 liter om dagen och på slutet åt jag nästan bara fjällfil med skivad banan och gick ändå upp 1 kg i veckan :angel:

Jag har läst att ägget kan välja om det vill ta emot en flick eller pojkspermie!

Ah :idea: Nu blev det ju iofs lite mer logiskt. Men då skulle kvinnorna gynna de svagare spermierna, typiskt oss :rofl:
Och först tolkade jag "svaga kvinnor" som fysiskt/mentalt svaga, därav min totala diss först, men okeeeej då, jag kan väl vika mig till att säga att det KAN ligga nåt i det ;)

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka