Myror inne!

Mirre

Trådstartare
Hur fasen blir man av med dem?
Hur mycket som helst över en natt bara:eek:
Från noll till massor:crazy:
Hjälp!
 
Sv: Myror inne!

Är det något som ligger och har ruttnat lite? Jag har fått så två gånger, glömt halvätet päron under soffan och utspilld apelsinjuice. Första gången sprayade jag radar på de jag hittade och deras "gång". Andra gången inte långt efter undvek myrorna nogsamt just där jag sprayat så då sprayade jag hela dörrspringan som de kommit in igenom och sen dess har de inte kommit tillbaka.
 
Sv: Myror inne!

På min mammas jobb är det två lokaler som varje år invaderas av myror. Det som funkar bra för där är så kallade Myrdosor. Ser ut en liten grön puck, som myrorna går in, äter gift och kolar vippen. Vad jag har förstått det som drar myrorna med sig giftet ner till boet (det är typ förgiftad honung), så hela boet bekämpas. Här finns dessa myrdosor på vårt byggvaruhus som har trädgårdsprylar.

En annan gång fick Anticimex komma ut och lägga ut gift runt hela huset, men oftast brukar myrdosorna vara mycket effektiva där. Kanske värt att prova?

Myrorna på min mors jobb kommer in i lokalen via de mest underligga ställena, under golvlister, fönster m.m. De har sitt bo under huset, därför är myrdosorna bra, eftersom man bekämpar hela boet då.
 
Sv: Myror inne!

Jag sprayar MrMuscle Lime & Vinegar direkt på myrorna där de kommer in. Förmodligen inte alls snällt för de dör omgående men jag gillar inte att bo i en myrkolloni.
 
Sv: Myror inne!

*kl*

Vi fick in myror i lägenheten för några veckor sedan, det bara kryllade av dem i hallen. :crazy: Jag hade ingen lust att använda giftpreparat eftersom jag har hund utan testade först med vanlig kanel som någon tipsat om här också, strödde längs listen där de kom in och lite runtomkring. Ta-da! Inte sett en myra sedan dess. :) Detta var dock sådana små svarta saker, vet inte om det biter även på vanliga stora.
 
Sv: Myror inne!

Myrdosor, ett par stycken i varje rum. Vi har oxå mycket myror inne men dom brukar försvinna med dosorna.
 
Sv: Myror inne!

Samma här, myrdosor har funkat jättebra. Både i suterrängkällaren hemma (tonårsbarn som inte kan låta bli att lämna godis och läsk framme...) och på jobbet.

Känns rent och smidigt när man inte behöver varken spraya eller strö ut nåt. Myrorna brukar försvinna snabbt!
 
Sv: Myror inne!

jag fick myrinvasion förra sommaren (bor på markplan) och jag skurade köket och gick lös med radar och sen var ´problemet borta men jag har varit aspetig med städningen av köket efter det och i myrtider går jag ett varv med radar för säkerhetsskull!!
 
Sv: Myror inne!

Jag sprayar MrMuscle Lime & Vinegar direkt på myrorna där de kommer in. Förmodligen inte alls snällt för de dör omgående men jag gillar inte att bo i en myrkolloni.
vanlig fönsterputs funkar också! :idea:
de gånger jag fått myrinvasion pudrar jag kanel där jag misstänker att dom går in, sen sprayar jag dom jag ser med fönsterputs = dör direkt. en gång misstänkte jag att det fanns rejäla myrkolonier under mina lister i en marklägenhet jag hade, då gjorde jag egna myrfällor i form av en liten klick honung på golvet. två timmar senare satt där hundratals myror och kalasade. fönsterputs, och sen dammsugare, så var problemet väck :D

(vem behöver anticimex? :angel: )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 837
Senast: SiZo
·
Fritid Misstänker att jag inte är den enda friluftsnörden här så hjälp mig att hitta rätt i djungeln av tält! Jag ska köpa tält för...
Svar
7
· Visningar
384
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 958
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp