MyDog var skitkul. Fick träffat alla som skulle träffas inkl tre bukefalister:D

Sonen babblade om @TheaH s lilla skägg halva vägen hem. "Visst va han vacker mamma?"
Det blev lite kärlek där :)

Nu ska vi åka vägen om pizzerian och så ska lantisarna åka hem och vila huvudet från alla intryck. Fått en överdos av civilisation i dag.

Ah, så alla har gått idag? :mad:

Nu har jag inte hållit mig uppdaterad i tråden så jag får skylla mig själv. :o

Imorgon skall vi gå, hela familjen. Jag bävar redan. Det brukar vara mycket att hålla reda på när alla skall vara med.

Sitter på tåget hem nu, haft en riktigt bra dag! Var dock inte allt som var bra... Det fanns små plattor med hål i, som de flesta av hundarna inte vågade gå över första gången. Visst, det är läskigt men när en brukshund (av utställningstyp) kryper ihop med svansen mellan benen och ägaren säger "Oj! Var det lääskigt, nåååmen stackas dig då!" med bebisröst och bär över hunden känner jag mig inte så glad :cautious:

Fick även träffat @Wingates och @Voff med partners (antar jag?) och son, riktigt trevligt! :D

Sonen babblade om @TheaH s lilla skägg halva vägen hem. "Visst va han vacker mamma?"
Det blev lite kärlek där :).
Han var väldigt glad åt Malte, och Malte gillade honom! Slick i ansiktet fick han till och med :o Sonen frågade ut mig om allt möjligt, från kennel (privat uppfödare) till vikt (5 kg) :p När ni skulle gå sa han "Malte är nog den sötaste hunden jag har träffat" med gigantiska tefatsögon :laugh: Frågade om inte skägget eller gammeltiken var sötare, men han insisterade på att min hund var sötast :love:

Sitter på tåget hem nu, haft en riktigt bra dag! Var dock inte allt som var bra... Det fanns små plattor med hål i, som de flesta av hundarna inte vågade gå över första gången. Visst, det är läskigt men när en brukshund (av utställningstyp) kryper ihop med svansen mellan benen och ägaren säger "Oj! Var det lääskigt, nåååmen stackas dig då!" med bebisröst och bär över hunden känner jag mig inte så glad :cautious:

Fick även träffat @Wingates och @Voff med partners (antar jag?) och son, riktigt trevligt! :D

Han var väldigt glad åt Malte, och Malte gillade honom! Slick i ansiktet fick han till och med :o Sonen frågade ut mig om allt möjligt, från kennel (privat uppfödare) till vikt (5 kg) :p När ni skulle gå sa han "Malte är nog den sötaste hunden jag har träffat" med gigantiska tefatsögon :laugh: Frågade om inte skägget eller gammeltiken var sötare, men han insisterade på att min hund var sötast :love:
Yes d stämmer!

Va? Var fanns dessa? Eller märke jag dem inte ens? XD

Ditt skägg är ju bedårande!

Japp. Malte var dagens höjdpunkt för sonen:D

Över lag så var han så himla rolig för han kunde stolpa fram till nån helt hux flux för att ge en komplimang om deras hund eller ställa en fråga.
För att prata hundspråk så får jag beskriva min son som socialt öppen, miljöstark och nyfiken:laugh:

Puttar upp frågan lite.

Långt ifrån alla hundar besiktigas. De väljer slumpmässigt ut hundar. Besiktningen tar max 20 sekunder, de kollar slemhinnor, lymfkörtlar och allmäntillstånd. Ingen stor grej alls.
De allra flesta behöver bara visa vaccinationsintyg och sen är det klart.

Veterinärbesiktning och veterinärbesiktning :o Två unga tjejer (veterinärer) kollade hans pass och sa "söt hund!", sen var det färdigt :D

Såg en malle som absolut INTE tänkte låta sig veterinärundersökas och upp på nått bord skulle han då rakt inte. Ägaren fick kämpa rätt duktigt för att få hunden still i 30 sek så tjejerna fick gjort sitt.

Såg en malle som absolut INTE tänkte låta sig veterinärundersökas och upp på nått bord skulle han då rakt inte. Ägaren fick kämpa rätt duktigt för att få hunden still i 30 sek så tjejerna fick gjort sitt.
:rofl::rofl::rofl: Stackars ägare och stackars tjejer :D En mallehane som inte samarbetar är inte direkt supertrevligt :angel::crazy:

:rofl::rofl::rofl: Stackars ägare och stackars tjejer :D En mallehane som inte samarbetar är inte direkt supertrevligt :angel::crazy:
Den här var inte arg. Bara livrädd. Gjorde allt för att krypa därifrån.
Efter honom kom ett gäng söta små fluff som gullade sig igenom proceduren :laugh:

Ahaaa! Ja du såg ju Ammo. Han kollade nog inte golvet en enda gång :p

Gissar att Ammo är rätt trött i kväll:p
Sambon blev lite förtjust i honom trots att han är av "fel ras":D
(Fast han började faktiskt sin hundbana med en dobber)

Jag var där i torsdags som sagt, och tycker det var bra. Första gången på MyDog för min del :)
Var med en vän som ställde wachtel. Blev BIM med första certet och första cacibet i torsdags (första gången i jaktklass) och som sedan åkte ut med ett Good igår.. Hallå bedömningssport :p

Såg ingen bukefalist, hann varken bort till @isafore s ring eller till @falukorw s som jag hade tänkt.
ÅH, så du var inte där i fredags? Inte konstigt att jag inte hittade dig vid wachtelringen då ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka