Någon som ska till Mydog?
Ska dit och kika på mässan och på Rallyuppvisningen. Något mer man borde kolla lite extra på?
Vill bara säga ni som funderar på att åka....åk :)
Jag hade en skit bra dag igår. Massa fina hundar och spännande uppvisningar. Vilka duktiga hundar det finns!
Tyckte mässan var bra och fick ju massor av gratisprylar och prover. Inte som en hästmässa mao.
Får nog leva på nudlar ett tag nu...

Jag (som då tråkigt nog är icke-hundägare) funderar på att ta med min ömma moder och gå dit en sväng på söndag. Men är det någon idé att gå sista dagen eller har alla packat ihop och åkt hem då?

Tåg bokat, men inte biljetterna till MyDog. Är det värt att boka online? (tänker inte på pengar utan väntetid till biljettköp)

Tåg bokat, men inte biljetterna till MyDog. Är det värt att boka online? (tänker inte på pengar utan väntetid till biljettköp)
Vi tänkte boka online i kväll. Både för pengarnas skull och för ev köers skull. Sambon muttrade över priset och att hundarna behövde betala så det är väl bäst att ta det online:p

Vi tänkte köpa på plats imorgon då man går in för 100kr om man är medlem i skk, men det kanske går att fixa online med?

Vi tänkte boka online i kväll. Både för pengarnas skull och för ev köers skull. Sambon muttrade över priset och att hundarna behövde betala så det är väl bäst att ta det online:p
Håller med gubben, verkligen saftiga priser, 100 kronor för 5 kg hund :confused:
Vi tänkte köpa på plats imorgon då man går in för 100kr om man är medlem i skk, men det kanske går att fixa online med?
Jag går in gratis, visste väl att det var värt med medlemskap i Sveriges Hundungdom :rofl:

Håller med gubben, verkligen saftiga priser, 100 kronor för 5 kg hund :confused:

Jag går in gratis, visste väl att det var värt med medlemskap i Sveriges Hundungdom :rofl:
Upptäckte att det blev bra mycket dyrare att köpa två biljetter Vuxen+en hund än en vanlig vuxenbiljett och en vuxen+2 hundar.
Sambon får ha två hundar i morgon.

Hade så gärna velat åka men för bökigt
Jag hittar inte så bra i gbg och min hjärna pallar inte att fixa både det och en mässa.
Annars hade det varit så himla kul

Biljetter köpta! :up:

Och så kommer ungtikens provmatte dit. Förhoppningsvis med tiken. Har inte saknat hunden alls för hon har det så jäkla bra men det vore skitkul att få pussa lite på henne.
Även föraren till en av tjänstehundarna kommer och vi ska mötas upp. Hen har troligtvis inte hunden med sig. Men hoppas. Har inte sett den hunden sen korningen tidigt i somras.
Och så ska jag möta upp minst en bukefalist som ska ställa på eftermiddagen.
Hoppas springa på fler.
Wiiii så kul dag det ska bli :p

@Malibu_Stacy eller @falukorw Det står helt stilla nu, sorry.. Vem av er har Fixa? :D Såg att det gick bra för henne, stort grattis!
Var det Johan Juslin som dömde? Har du/ni lust att skicka ett litet PM om hur du/ni uppfattade honom? :)

@Malibu_Stacy eller @falukorw Det står helt stilla nu, sorry.. Vem av er har Fixa? :D Såg att det gick bra för henne, stort grattis!
Var det Johan Juslin som dömde? Har du/ni lust att skicka ett litet PM om hur du/ni uppfattade honom? :)

Det är jag som har Fixa, har även fött upp henne. Ja året kunde inte ha startat bättre, BIR med cert nr 11 och Cacib nr 2 igår och idag 2bt med cacib nr 3. Tyvärr var det amerikansk gruppdomare igår och det funkar ju verkligen inte för mina hundar. Men roligt att vara med. Hon är en sån härlig hund att visa och älskar verkligen utställning.

Vi hade inte Johan Juslin men mina vänner på svart och svart/silver hade det. Han dömde ganska finskt, dvs använde hela skalan, även good och sufficent. Verkade haka upp sig på vissa detaljer men trevlig mot både hundar och utställare.

Jag (som då tråkigt nog är icke-hundägare) funderar på att ta med min ömma moder och gå dit en sväng på söndag. Men är det någon idé att gå sista dagen eller har alla packat ihop och åkt hem då?
Absolut att det är värt att gå då. Det är väl på söndagen som en del finaler går om jag inte missminner mig (?). Det som kan vara trist är att komma för sent på dagen, då börjar det ju tunnas ut, men fram till typ 14-15 tycker jag att det brukar vara vettigt och kul :)

Det är jag som har Fixa, har även fött upp henne. Ja året kunde inte ha startat bättre, BIR med cert nr 11 och Cacib nr 2 igår och idag 2bt med cacib nr 3. Tyvärr var det amerikansk gruppdomare igår och det funkar ju verkligen inte för mina hundar. Men roligt att vara med. Hon är en sån härlig hund att visa och älskar verkligen utställning.

Vi hade inte Johan Juslin men mina vänner på svart och svart/silver hade det. Han dömde ganska finskt, dvs använde hela skalan, även good och sufficent. Verkade haka upp sig på vissa detaljer men trevlig mot både hundar och utställare.
Då hade jag chansat rätt om jag hade chansat ;)

Otrolig start på året! Jag är nöjd med våran start, men eran är ju ännu bättre! Himla kul, kan tänka mig att du är en mycket stolt uppfödare och ägare :up:

Oki. Vi hade honom idag. Din beskrivning stämmer bra på hans bedömning även på vår ras, dock var han väldigt fåordig mot oss och ganska hårdhänt mot hundarna idag.

Om ni inte redan kollat upp det, så skulle jag säga att det nog är svårt att boka online med rabatter. Vet att min kompis hade svårt när hon skulle boka så hon gav upp och köpte på plats istället.
Märkte det. Fånigt :mad:
Hur svårt hade det varit att man kunde skriva i sitt medlemsnr från SKK så man fick rabatt?
Men för oss som skulle ha med barn och hundar gick det på ett ut så vi valde ändå att boka online och förhoppningsvis slippa lite kö.

Sitter i bilen. Blev tvungen att studsa in på Ica och köpa bajspåsar. Våra tog slut i somras på semestern. Sen dess har vi inte varit i civilisationen med hundar :o

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar