Mycket viktig omröstning

Varm eller kall tallrik?

  • Varm

    Röster: 10 3,8%
  • Kall

    Röster: 238 91,5%
  • Äter ur grytan och sparar disk i dessa dyrtider

    Röster: 22 8,5%
  • Något helt annat intressant svar

    Röster: 14 5,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    260
Jag gör det enkelt för mig och nyttjar den goa värmen min vedspis bjuder på - ställer tallriken ovanpå mitt våffeljärn i gjutjärn som alltid står på vedspisen; där blir den lagom varm medan maten lagas. Sommartid använder jag spill/restvärme från spisen. Tycker det är godare att äta varm mat ifrån varm tallrik. :p
 

Bifogade filer

  • 20210530_134813.jpg
    20210530_134813.jpg
    174,7 KB · Visningar: 29
Har gjort det någon enstaka gång när jag experimenterat med piffiga uppläggningar som ska tallriksserveras. Är det många komponenter som alla ska fixas i sista minuten och sedan läggas upp snyggt är det ju tråkigt om grejorna hinner kallna innan jag fått dit allt.

Till vardags skulle jag dock aldrig komma på tanken.
 
Till vardags, absolut inte.

Om vi har gäster på middag och maten serveras upplagd, absolut!

Om vi inte har gäster men äter lite ”finare” mat, ja om vi orkar och ugnen redan är igång.

Uppskattar att alternativ 2 inträffar kanske en gång per år och alternativ 3 max en gång i månaden 😅
 
Till vardags blir det tallrikar rakt ur köksskåpet.

Har vi gäster och satsat på matlagningen så händer det att jag/vi värmer tallrikarna (för huvudrätten). Värmer då i ugnen.
 
Eller så är den inte det när den står i ouppvärmt utrymme. Just nu är de ganska iskalla. :)

Det är väldans kort tid fintallriken behöver vara varmare än 0 grader på ett år, så jag prioriterar andra saker att hållas konstantvarma inomhus.


Absolut att det kan vara så men bor man i längenhet så händer det typ aldrig.:) Det skulle väl vara om vi fick elbrist då och elen stängs av.
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
30 113
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 334
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp