Ja och som millennial håller jag med om att det allmänbildning. Man kan knappast förvänta sig det av personer födda efter 2005.Ja menar såklart Den jeg elsker, elsker jeg
Skrev innan kaffet. men det är ju en grammisvinnare iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och som millennial håller jag med om att det allmänbildning. Man kan knappast förvänta sig det av personer födda efter 2005.Ja menar såklart Den jeg elsker, elsker jeg
Ja och som millennial håller jag med om att det allmänbildning. Man kan knappast förvänta sig det av personer födda efter 2005.
Ja men det är de förväntningar du lägger på ditt barn och då hjälper du säkert tillJag förväntar mig det av min dotter. Hon är född 2011
Precis som jag förväntar mig att hon känner till Ingemar Stenmark, Olof Palme och Elvis Presley. (Plus väldigt många andra människor som på olika sätt gjort avtryck i världen.)
Jag förväntar mig det av min dotter. Hon är född 2011
Precis som jag förväntar mig att hon känner till Ingemar Stenmark, Olof Palme och Elvis Presley. (Plus väldigt många andra människor som på olika sätt gjort avtryck i världen.)
Men alltså gjort av tryck i världen? Pratar vi inte om två tanter som inte ens har vunnit i Mello? Hur är det ett av tryck i världen bara att dom har varit med?Jag förväntar mig det av min dotter. Hon är född 2011
Verkligen skillnad.Men alltså gjort av tryck i världen? Pratar vi inte om två tanter som inte ens har vunnit i Mello? Hur är det ett av tryck i världen bara att dom har varit med?
Liiite skillnad motför en mördad stats minister kanske eller?
Ja alltså jag har ganska så bra allmän bildning men jag kan inte alla som har varit med i Mello nånsin fördetJa men det är de förväntningar du lägger på ditt barn och då hjälper du säkert till
att ge ditt barn allmänbildning. Att generellt förvänta sig att tonåringar i allmänhet känner till artister som hade en hit på 80-talet blir att lägga ribban lite skevt. Då har Olof Palme, men även Elvis och Stenmark, ett helt annat allmänbildningsvärde än Sanne Salomonsen, eller hur?
Men alltså gjort av tryck i världen? Pratar vi inte om två tanter som inte ens har vunnit i Mello? Hur är det ett av tryck i världen bara att dom har varit med?
Ja men det är de förväntningar du lägger på ditt barn och då hjälper du säkert till
att ge ditt barn allmänbildning. Att generellt förvänta sig att tonåringar i allmänhet känner till artister som hade en hit på 80-talet blir att lägga ribban lite skevt. Då har Olof Palme, men även Elvis och Stenmark, ett helt annat allmänbildningsvärde än Sanne Salomonsen, eller hur?
Vilket märkligt spår tråden fick. Känner du inte själv att det är dags att dra i bromsen eller alternativt skapa en egen tråd om allmänbildning, vad det är och hur man kan se på allmänbildning utifrån ett generationsperspektiv?Självklart. Det är ett av mina största uppdrag som förälder.
Finner det mycket sorgligt när barn och ungdomar inte känner till t.ex. Beatles, Marilyn Monroe eller Elton John. (Ja, de har en större spridning än Arja Saijonmaa och Sanne Salomonsen men jag tog exempel som jag själv upplevt att ungdomar inte känner till.)
Andra exempel men från sportvärlden är Ingo Johansson, Ulrika Knape och bröderna Fåglum.
Ja menar såklart Den jeg elsker, elsker jeg
Vilket märkligt spår tråden fick. Känner du inte själv att det är dags att dra i bromsen eller alternativt skapa en egen tråd om allmänbildning, vad det är och hur man kan se på allmänbildning utifrån ett generationsperspektiv?
Ja och då gick hon ju inte ens till final? Tycker du att din dotter måste veta exakt ALLA som har varit med i Mello i dom senaste 60 åren eller nånting för att det är allmän bildning?Givetvis är det skillnad men det betyder inte att de är obetydliga att känna till. Kunskap är aldrig att förringa och dessutom är det aldrig tungt att bära.
Just Arja Saijonmaa deltog senast 2019 så det är för övrigt väldigt mycket nutid.
Ja och då gick hon ju inte ens till final? Tycker du att din dotter måste veta exakt ALLA som har varit med i Mello i dom senaste 60 åren eller nånting för att det är allmän bildning?
För det låter inte som allmän bildning tycker jag utan mera som nånting man vet om man är väldigt Mello intreserad! Och det är såklart inget fel med det men det är inte samma som allmän bildning.
Grejen är väl att dessa två tanter har gjort väldigt mycket mer än bara ha deltagit i Mello ett par gånger. Men man kan inte hålla reda på alla...Men alltså gjort av tryck i världen? Pratar vi inte om två tanter som inte ens har vunnit i Mello? Hur är det ett av tryck i världen bara att dom har varit med?
Skulle säga båda är mer kända för det de gjort som inte är mello. Kom inte ens ihåg Sanne varit medGrejen är väl att dessa två tanter har gjort väldigt mycket mer än bara ha deltagit i Mello ett par gånger. Men man kan inte hålla reda på alla...
Grejen är väl att dessa två tanter har gjort väldigt mycket mer än bara ha deltagit i Mello ett par gånger. Men man kan inte hålla reda på alla...
Ja, jag tänker verkligen inte melodifestivalen i första hand när jag hör deras namn.Skulle säga båda är mer kända för det de gjort som inte är mello. Kom inte ens ihåg Sanne varit med
Grejen är väl att dessa två tanter har gjort väldigt mycket mer än bara ha deltagit i Mello ett par gånger. Men man kan inte hålla reda på alla...
Jag kan förstå att de är anonyma/okända tanter för en tonåring. På samma sätt som Roger Pontare eller Jan Johansen kan vara anonyma/okända gubbar.Jag stör mig mest på att de så respektlöst kallas för "de där tanterna". Som att det faktum att de nu är aldrig kvinnor är det mest utmärkande med dem...
Jag kan förstå att de är anonyma/okända tanter för en tonåring. På samma sätt som Roger Pontare eller Jan Johansen kan vara anonyma/okända gubbar.