Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig ens reflekterat över att tallriken skulle vara varm ute. Det kanske den brukar vara, men isf har jag aldrig märkt detUte tycker jag de flesta ställen har varma tallrikar? Åtminstone innan de här elpriserna... Min vanliga lunchrestaurang har det, och det är verkligen inget fancy ställe.
Ja såstermos är toppen för att värma maten på tallriken!Jag har ju faktiskt en såstermos också kom jag på, det hjälper upp lite i sig om det är en sådan rätt som man vill ha riktigt varm sås till.
Aldrig ens tänkt tanken att värma tallriken hemma, inget som gjordes hemma hos mina föräldrar hellre och hos svärmor har jag aldrig fatt en varm tallrik.
Inte pa resturang heller, tror jag, inte som jag reagerat pa iaf. Nu äter vi iof inte pa ngr "fin" resturanger (bor i Österrike, i Sverige har jag inte ätit pa resturang pa evigheter). Nu i julhelgen kommer vi äta pa resturang vid tav tillfällen, da ska jag känna pa tallrikarna
Har aldrig ens reflekterat över att tallriken skulle vara varm ute. Det kanske den brukar vara, men isf har jag aldrig märkt det
Det var kul så länge det varade..?Jag har alltid ätit på kall/rumstempererad tallrik och inte reflekterat över frågan. Jag frågade sedan partner och fick till svar att det är ofta trevligt att servera och äta på varm tallrik.
Här har jag gått i fyra år och trott att vi båda är nöjda med livet och vardagen och så visar det sig att det finns en djup meningsskiljaktighet på den här punkten?!
Jag har alltid ätit på kall/rumstempererad tallrik och inte reflekterat över frågan. Jag frågade sedan partner och fick till svar att det är ofta trevligt att servera och äta på varm tallrik.
Här har jag gått i fyra år och trott att vi båda är nöjda med livet och vardagen och så visar det sig att det finns en djup meningsskiljaktighet på den här punkten?!
Tydligen! Till mitt försvar är det sällan jag som lagar maten, fast jag brukar i och för sig hjälpa till att duka... Fortsättningsvis får jag nog fråga innan jag ställer tallriken på bordet.Du menar att stackaren gått och väntat på en varm tallrik i fyra år?!
Jag häller ofta i en liiiten slatt kaffe i första omgången som blir värmare. Den dricks alltså fisljummen i en klunk. Sen är glaset varmt och jag häller fullt.Jag värmer kaffekoppen innan morgonkaffet, aldrig ens tänkt tanken att värma tallrikar. Skulle man slå på ugnen bara för det då?
@Sassy Vackert OCH praktiskt; underbart.
Syns ju tydligt att det är tänkt att placera en kattkudde på den plana delen. Tallriks- och kattvärmare, ha. Den tidens konstruktörer visste vad de gjorde.För att inte tala om vad katterna skulle tycka om det!