Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Det är borgerligt att diska!" #storfamiljenTillsammansKänns det inte lite borgerligt att servera mat på varma tallrikar?
Skoja bara, här äter vi på kalla tallrikar.
Värmeskåp hade vi när jag jobbade på restaurang. De fylldes på efterhand som man tog ut.Har aldrig värmt en tallrik. Har aldrig ätit hemma hos någon som värmt en tallrik. Har fått varm tallrik på resturang nån gång.
Fattar inte ens hur det går till, har man en speciell maskin till det eller?
Värmeskåp hade vi när jag jobbade på restaurang. De fylldes på efterhand som man tog ut.
Många har ju micro.Ja, men hemma? Har folk tallriksvärmeskåp på köksbänken liksom ?
Ugn? Värmer ibland men antingen för att det är en speciell rätt eller för att tallrikarna förvarats i minusgrader. Lite spillvärme åt tallrikarna kan vara trevligt.Ja, men hemma? Har folk tallriksvärmeskåp på köksbänken liksom ?
En tallrik blir inte varm i en mikro utan annan hjälp.Många har ju micro.
Mina blir det. Om det inte funkar med dina tallrikar beror det kanske på materialet.En tallrik blir inte varm i en mikro utan annan hjälp.
Ugn? Värmer ibland men antingen för att det är en speciell rätt eller för att tallrikarna förvarats i minusgrader. Lite spillvärme åt tallrikarna kan vara trevligt.
Om detta vet jag intet som armt arbetarklassbarn. För mig är det dock för vissa rätter (ofta lite festligare) och sällan, så 95% äts på ovärmda rumstempererade tallrikar .Mhm, så man sätter i dom i restvärmen efter att rätten man lagat är klar?
Jag måste dock fråga, är det här en överklasstradition? Att det är en grej liksom, äta på uppvärmda tallrikar?
Genuint nyfiken på hur ni som äter från varma tallrikar värmer tallrikarna
Har aldrig värmt en tallrik. Har aldrig ätit hemma hos någon som värmt en tallrik. Har fått varm tallrik på resturang nån gång.
Fattar inte ens hur det går till, har man en speciell maskin till det eller?
KlassförrädareHaha, nej inte ska de ha ensamrätt på varma tallrikar; i så fall tar jag härmed ifrån dem det. Mer tallriksvärme åt folket!