L

Laven

Är det någon i sverige som äger en mustang,och kanske kan berätta lite om sin häst. Eller om någon känner till några bra hemsidor.. :)

Det var ett reportage om de första mustangerna som kom till Sverige i Ridsport (tror jag det var) förra året eller så. Kanske var det redan nämnda familjs. Någon som minns?

Japp det är dom, dom står i telefonkatalogen över Malmö, dom är mycket villiga och trevliga att berätta om sina Mustanger som är dom första i Sverige. Förmodligen finns det kanske föl till salu också.
Kontakta Malmö Ridklubb för telefon nummer dom känner dom väl. Linden.

Men.. Är inte mustangen en Vildhäst som inte skall ridas?? :o jag måste ha missuppfattat det då? :confused:

Jepp Familjen Linden har fem mustanger i Sverige och två eller tre i USA som ska komma till Sverige (om de inte redan har kommit) Do fick två öl förra året ett sto och en hingst. Dom har inga föl i år då det inte finns någon hingst att betäcka med i sverige. Om inte de nya mustangerna har kommit och de varit dräktiga. Familjen Lindén ska ha mustangerna som vanliga ridhästar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Karin Walter-Mommert äger runt 300 (!) hästar i Sverige. I en stor intervju med Trav365 berättar hon om en satsning som saknar...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 856
Senast: Kristall10
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka