Musikplattform

malumbub

Trådstartare
Vad finns det för alternativ till Spotify?
Jag lyssnar på musik och min dotter lyssnar också på musik genom mitt konto.
Tycker Spotify beter sig fel i den rådande världssituationen och vill inte betala mer till dem eller använda tjänsten. Så vad har jag för alternativ?
Har android-mobil.

Tycker Spotify beter sig fel i den rådande världssituationen och vill inte betala mer till dem eller använda tjänsten. Så vad har jag för alternativ?
Har android-mobil.
Undrar också. Lyssnar på mycket poddar på Spotify så hade varit toppen med kanal för både musik och podd

Har android-mobil.

Jag som lyssnar mycket på musik och poddar blev helt ställd. Har aldrig haft Spotify eller nån annan sån tjänst.

Men CD-spelaren, radion och gratispoddarna går varma. Undrar hur länge till någon kommer att finnas för att förse mig med ny musik…..

Jag har inte hittat nån annan kanal än Spotify med motsvarande utbud. Överväger att börja köpa ett album eller två i månaden digitalt som mp3 istället, och så sakteliga bygga upp en egen samling igen. Poddar finns det ju många alternativ till.
Ja, precis, poddar lyssnar jag på annat håll. Men just musiken vill jag gärna komma åt och betala för.

Har android-mobil.
Deezer finns, vet lastbilen på jobbet är förberedd och kompatibel med den tjänsten. En jag känner använde musiktjänsten och så vitt jag förstått ha i princip samma utbud men lite olika ändå.

Deezer finns, vet lastbilen på jobbet är förberedd och kompatibel med den tjänsten. En jag känner använde musiktjänsten och så vitt jag förstått ha i princip samma utbud men lite olika ändå.
Min kollega bytte nyss tillbaka till deezer från Spotify för hon tyckte utbudet var bättre på deezer. Men kan hända hon lyssnar på konstig musik förstås :laugh:

Är det samma utbud då?
Samma vet jag inte, beror nog på ens behov? Men jag personligen har inte upplevt att det begränsat vad jag kunnat lyssna på, snarare tvärtom faktiskt. Man får ju tillgång till hela youtube så att säga, remixes och liknande som inte går att hitta på Spotify.

I början var min tanke att skaffa youtube premium för att slippa reklam när jag kollade på klipp/videor. Testade deras musiktjänst samtidigt eftersom den ingår och insåg då att Spotify blev överflödigt.

Jag har funderat över detsamma. Men jag gillar udda svenska småband som jag antar inte finns någon annan stans?

Jag har youtube och tycker det fungerar, har aldrig haft spotify. Grejen med youtube tycker jag är att man får tillgång till så mycket mer än lite musik, vem som helst lägger ju in så några nästan okända kan lägga in en cover på en låt och man inser att deras musik är ju riktigt bra. Man behöver ju inte leta och de kommer upp som förslag och man trycker sig vidare och vidare ungefär som med Google- man förvillar sig långt in i Youtubevärlden :D

Jag kommer väl få gå över till soundcloud, och hoppas att det kommer mer musik släppt i låtform där. Som det är nu jobbar de flesta i "min" genre med Spotify för enskilda släpp och soundcloud för att lägga upp hela set. Förhoppningsvis är det fler som vill använda andra plattformar, så att det ändras.

Jag som lyssnar mycket på musik och poddar blev helt ställd. Har aldrig haft Spotify eller nån annan sån tjänst.

Men CD-spelaren, radion och gratispoddarna går varma. Undrar hur länge till någon kommer att finnas för att förse mig med ny musik…..

Det beror väl på hur mycket ny och/eller "uđđa" musik man vill ha, budget for att faktiskt köpa den mängden jag lägger till varje månad hade varit helt orimlig 😇, så jag hoppas verkligen att andra streamingplattformar passar på att vinna mark.

Radio kan erbjuda en timme eller två i månaden max, det vore tortyr att vara hänvisad till att spela den listan 200 gånger innan det kommer en ny. 🤣

Jag har youtube och tycker det fungerar, har aldrig haft spotify. Grejen med youtube tycker jag är att man får tillgång till så mycket mer än lite musik, vem som helst lägger ju in så några nästan okända kan lägga in en cover på en låt och man inser att deras musik är ju riktigt bra. Man behöver ju inte leta och de kommer upp som förslag och man trycker sig vidare och vidare ungefär som med Google- man förvillar sig långt in i Youtubevärlden :D
Jag gillar inte Youtube, just för att den ger så många (konstiga och ointressanta) förslag.

Min favoritmusik spelas inte på radiokanaler där jag bor, så radion lyssnar jag på av andra skäl än musik.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 078
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
248
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
481
Senast: ameo
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
540
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30