Musikplattform

Jag har youtube och tycker det fungerar, har aldrig haft spotify. Grejen med youtube tycker jag är att man får tillgång till så mycket mer än lite musik, vem som helst lägger ju in så några nästan okända kan lägga in en cover på en låt och man inser att deras musik är ju riktigt bra. Man behöver ju inte leta och de kommer upp som förslag och man trycker sig vidare och vidare ungefär som med Google- man förvillar sig långt in i Youtubevärlden :D
Spotify är hundra gånger bättre på att hitta liknande sånger, liknande artister, liknande stil osv. Inte en massa underligt som på Youtube. Jag vill absolut inte ha några covers eller konstiga mixar.

Det beror väl på hur mycket ny och/eller "uđđa" musik man vill ha, budget for att faktiskt köpa den mängden jag lägger till varje månad hade varit helt orimlig 😇, så jag hoppas verkligen att andra streamingplattformar passar på att vinna mark.

Radio kan erbjuda en timme eller två i månaden max, det vore tortyr att vara hänvisad till att spela den listan 200 gånger innan det kommer en ny. 🤣
Inser att jag också lyssnar väldigt lite musik på radio - det är CD som gäller. Får ta tillbaka det. Det blir bara i bilen någon enstaka halvtimme då och då.

Jag gillar känslan av att lyssna exakt ett album från start till slut av mina favvo-artister. Och hör man nåt riktigt bra man inte hört förut är det bara att slå till på en fin blänkande laserdisk till…

Mixade listor, oavsett Spotify-, Youtube-stule eller radio är inte min grej.

Spotify är hundra gånger bättre på att hitta liknande sånger, liknande artister, liknande stil osv. Inte en massa underligt som på Youtube. Jag vill absolut inte ha några covers eller konstiga mixar.
Jag gillar det, man hittar någon som egentligen är väldigt ny och som utvecklas och får följa personen eller gruppen. Helt i min smak.

Vad finns det för alternativ till Spotify?
Jag lyssnar på musik och min dotter lyssnar också på musik genom mitt konto.
Tycker Spotify beter sig fel i den rådande världssituationen och vill inte betala mer till dem eller använda tjänsten. Så vad har jag för alternativ?
Har android-mobil.

Jag och min sambo har Deezer och har bytt från Spotify. . Själv lyssnar jag inte speciellt mycket på musik och har inget större intresse av musik. Men gillar att lyssna ibland ändå.

Ett av mina sambos största intressen är musik och lyssnar mycket på vad som nog en del skulle beteckna som udda musik. Deezer fungerar bra för bådas behov.

Det bästa du kan göra är nog att testa någon månad och sen utvärdera vilken tjänst du än bestämmer dig för. Det kan ju ta lite tid att vänja sig vid något nytt . Som när vi bytte från Netflix till HBO max först gillade jag det inte alls och jämförde men nu efter ett tag är jag lika nöjd som jag var när vi hade Netflix.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mrd3mL/spotify-stanger-kontoret-i-ryssland

vad kräver ni. Ja Spotify var någon dag senare än de snabbaste men…

Jag är däremot lite trött på själva appen , det här med radio får lyssna på musik jag inte väljer själv. Ibland är det en jättevinst men appen styr väldigt mycket , om jag inte vill stödja gangstersrap så kommer den ändå upp i radiovalen. Jag uppskattar den mycket ibland men så trött på den ibland.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mrd3mL/spotify-stanger-kontoret-i-ryssland

Jag är däremot lite trött på själva appen , det här med radio får lyssna på musik jag inte väljer själv. Ibland är det en jättevinst men appen styr väldigt mycket , om jag inte vill stödja gangstersrap så kommer den ändå upp i radiovalen. Jag uppskattar den mycket ibland men så trött på den ibland.
Därför att de accepterar rysslands censur.

Av någon anledning kan jag inte länka men googla så kommer flera artiklar upp.

Va, gangsterrap? Har nog aldrig dykt upp på min Spotify. Eller menar du radio. Jag kanske inte förstår ditt inlägg korrekt.

Va, gangsterrap? Har nog aldrig dykt upp på min Spotify. Eller menar du radio. Jag kanske inte förstår ditt inlägg korrekt.

Jag har fått förslag på Yasin m.fl. Nu lyssnar jag mest på egna och andras listor men om jag väljer att lyssna på Spotifys förslag så antar jag att de skulle spelas.

Alltså appen Spotify så emellanåt kommer man in i radio som är baserat på vad man lyssnat på. Det upplever jag att Spotify kallar ”radio” , dvs musik som bara fortsätter baserat på vad jag lyssnat på och själv bestämt. Det är möjligt så att jag inte riktigt förstår hur appen fungerar.

Det kommer musik i kön med musiker jag inte valt, typ gangsterrappen. De kallar sekvensen ”radio” upplever jag. Berätta gärna vad som händer för mig. ”Radio baserat på album står det” står det, jag fick fram denna.

Jag har fått förslag på Yasin m.fl. Nu lyssnar jag mest på egna och andras listor men om jag väljer att lyssna på Spotifys förslag så antar jag att de skulle spelas.
Okej jag vet inte ens vad Yasin är.
Jag spelar egna favoriter och artist- och låtradio. Sen surfar jag vidare och hittar nya band. Helt suveränt.

Alltså appen Spotify så emellanåt kommer man in i radio som är baserat på vad man lyssnat på. Det upplever jag att Spotify kallar ”radio” , dvs musik som bara fortsätter baserat på vad jag lyssnat på och själv bestämt. Det är möjligt så att jag inte riktigt förstår hur appen fungerar. Det kommer musik i kön med musiker jag inte valt, typ gangsterrappen. De kallar sekvensen ”radio” upplever jag.
Har aldrig nånsin hänt för mig

Vad gör jag för fel?

Jag tog fram Thomas stenström, en låt, nu har jag i kön Thomas stenström, Annika Norlin, Jonathan Johansson, despoters, Molly Hammar., Osv så fortsätter det med artister jag vill eller inte vill höra.

i kön är Moa lignell, oscar zia, ja hur många som helst. Det står ”radio baserat på album” . Nyårsvals med Oscar zia, ok, tex.

Det händer efter att egenvald lista är slut. Så fortsätter musiken med musikspotify vald i all oändlighet. Det står ”radio”.

om man då väljer rap-musik så kommer även de här gangsterrappen utan att jag valt den. Är det någon inställning?

Senast ändrad:
Okej jag vet inte ens vad Yasin är.
Jag spelar egna favoriter och artist- och låtradio. Sen surfar jag vidare och hittar nya band. Helt suveränt.

Jag får också upp valet som @tara beskriver, att jag kan låta Spotify välja musik åt mig när min egenvalda lista tar slut.

Ah, visst är det så att du bor i ett annat land? Yasin och några andra är rapartister som det varit mycket debatt kring i Sverige då de hyllats av t ex P3 (fått priser på deras galor och frekvent spelats) samtidigt som de är involverade i de kriminella nätverk som står för mycket av dödskjutningarna i Sverige (och deras musik innehåller just hot mot deras antagonister, hyllningar av skjutningarna osv). Yasin själv har dömts bl a för en kidnappning av en annan rapartist, Einar, som senare sköts till döds. Det har varit en stor debatt i Sverige kring huruvida man kan/bör avstå från att spela musiken och dela ut priser utan att det blir censur och/eller moralism.

Min Spotify spelar bara det jag valt att spela?

En sak är önskvärd att när min lista är slut så vill jag åtminstone ha möjlighet att inte fortsätta ”radio baserat på mitt album” . Ibland är det väl mysigt men när jag typ använder musik und tiden jag rider så måste jag ta av vante, gräva i fickan och öppna mobilen och aktivt stänga av Spotify. Jättejobbigt.

Jag har typ familjeabbonemang. Är det någon inställning? Gammal uppdatering? Varför är det inte så för mig? @escodobe

Det funkar bättre på Spotify! Jag har hittat så sjukt många nya band!
Jag antar att Spotify har utvecklats sedan tidernas begynnelse när de var nya ( :o :D ) då jag testade och inte var nöjd. Har haft Youtube i många år nu och är nöjd, men vet att barnen nog aldrig skulle överge Spotify. Kanske om jag slutar betala för deras abonnemang, men det kan jag inte göra, de får ju välja det de vill så klart.

En sak är önskvärd att när min lista är slut så vill jag åtminstone ha möjlighet att inte fortsätta ”radio baserat på mitt album” . Ibland är det väl mysigt men när jag typ använder musik und tiden jag rider så måste jag ta av vante, gräva i fickan och öppna mobilen och aktivt stänga av Spotify. Jättejobbigt.

Jag har typ familjeabbonemang. Är det någon inställning? Gammal uppdatering? Varför är det inte så för mig? @escodobe

Det går att stänga av den funktionen i inställningarna.

inställningar.webp

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 078
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
248
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
481
Senast: ameo
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
540
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023