Musik och promenad?

Sv: Musik och promenad?

För mig så tycker jag att det beror på vilka krav man ställer på promenaden. Kräver jag att hunden ska vara uppmärksam och interagera med mig så måste jag givetvis visa samma respekt tillbaka och då kan jag inte lyssna på musik. Men förflyttar vi oss bara en sträcka, hundarna får nosa och vara i sin värld (inom rimliga gränser) så kan jag lyssna på musik. Därför skulle jag tex inte ha det om hundarna var lösa eller i stadsmiljö, men lufsar vi bara runt så är den en annan femma

Sv: Musik och promenad?

Det beror på var vi är någonstans. När vi är i skogen brukar jag ha musik på. Nu är jag ju inte den som har det på full volym så det hörs ut från mina öron, så om det kommer en bil eller nån säger något så hör jag det även om jag har musik. Däremot om vi går längs en trafikerad väg brukar jag ta ur ena hörluren så jag hör "normalt" på ett öra och har musik i det andra.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 759
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
Hundträning Var ute på en helt vanlig kissrunda i närliggande skogspartiet (mitt i en större stad ska tilläggas), ser två lite halvskumma typer som...
2
Svar
27
· Visningar
622
Senast: Viva
·
Övr. Hund Nu har det hänt flera gånger. Jag och min hund promenerar i ett villaområde. Någonstans i detta villaområde bor denna katt (tror jag)...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 869
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka