Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske.Är inte detta ett lite märkligt beteende för katt? Att stå lite på avstånd och fräsa kan jag förstå, men att direkt anfalla en hund?
Fast det där med oprovocerat är ju i mänskliga ögon.Det är något helt annat än att upprepade gånger flyga på hundar helt oprovocerat.
I de få fall jag erfarit ang katter som beter sig såhär så har de mått oerhört dåligt . Senast hade vi en till synes herrelös katt som gick in genom folks kattluckor i området - in i husen hos de boende, och spöade /attackerade de boende katterna .
Det är inte en välmående katt som beter sig så.
Att en katt kommer in i andras hus för att spöa på katter som bor där, är det något som talar för att det är en katt som inte mår bra?
Det tror jag inte att det behöver göra. Den vill nog åt reviret helt enkelt, är min tanke.Att en katt kommer in i andras hus för att spöa på katter som bor där, är det något som talar för att det är en katt som inte mår bra?
Att en katt kommer in i andras hus för att spöa på katter som bor där, är det något som talar för att det är en katt som inte mår bra?
Fast det där med oprovocerat är ju i mänskliga ögon.
Katten tycker kanske något helt annat.
OK, på vilket sätt är katten farlig?Absolut, men så som den reagerar är farligt och det måste åtgärdas.
Det står inte att katten är farlig. Det är situationen som är det.OK, på vilket sätt är katten farlig?
Att det inte är kul för TS förstår jag.
Men farligt?
OK, på vilket sätt är katten farlig?
Men farligt?
Katten flyger på TS hund, en klo i ögat eller ett bett kan orsaka stora skador. Vi har haft hund storlek stor som dog pga blodförgiftning efter ett bett från en katt som flög på den ute. Hunden fick då intensivvård omedelbart men gick ändå inte att rädda.
Ingen hade rekommenderar en hink vatten med på promenad om det hade varit en hund som betedde sig på detta sätt. Man ska inte ha överseende bara för att det är en katt.
Lagstiftningen ser ju rätt olika ut gällande tillsyn av hundar jämfört med katter.
De jag erfarit har varit magra, raggiga och väldigt hungriga. Aggressiva även mot människor och rört sig över rätt stort område dvs många olika hus och kattluckor .
Men farligt?
Den här griniga katten låter inte som en som jublar dock
Men om den skulle reagera så, så är det ju bara positivt då den kansle kopplar roligheter till TS och hunden
En idé som ploppade upp när jag skrev detta. Om vatten inte funkar - muta med godis Köp en burk räkor eller något och släng ut dem till katten när den kommer nära.
Men med varning om att man då inte kan veta om katten är på diet eller är allergisk - så man kan råka ställa till det för kattens ägare.
Men farligt?
Det finns folk för allt tänker jag låter inte helt omöjligt att det finns åtminstone någon oförstående ägare som försöker banta sin tjocka katt medan den går ut och får mat av en "snäll" granneMan får väl anta att en utekatt inte går på diet? Blir lite svårt för att inte säga omöjligt.
Man får väl anta att en utekatt inte går på diet? Blir lite svårt för att inte säga omöjligt.