Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ger mitt marsvin clementin bara ytterst sällan och äpple en gång i veckan och tomat 1 gång veckan, bara en bit stor som 5-krona ung.
Vill ju inte han ska få munsvamp. OM de nu får det. vad gör man åt saken?
Clementin går alldeles utmärkt om man inte ger det för ofta.
Orsaken att inte ge det för ofta är att dom får munsvamp av syrliga frukter och grönsaker.
Dit hör även äpple, päron, tomat osv till
Risken är inte så stor om du inte ger för ofta.
Själv ger jag sådant som är syrligt var 3e dag ungefär och inte fått munsvamp på mina.
Alla marsvin får heller inte munsvamp.
Jag vet för att vara ärligt inte hur munsvamp ser ut
Jag har aldrig haft det på mina marsvin.
Bäst är att gå in på Marsvinsnätet och titta under Sjukdomar för där finns inlägg om munsvamp och hur man behandlar den.
Bäst är att se till at inte marsvinet får det alls = inte ge det för ofta
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.