Sv: Munskydd

Mount Never Rest skrev:
Tja, för mig skulle det vara omständigt:o
Först skulle jag väl tappa lådan när jag ska vända den. Sedan skulle väl allt ha fastnat där inne:rofl:

Tror inte du behöver lyfta ens, det är nog bara att snurra den på plats. Det jag funderar över är alla småbitar bajs som är för liten för att fastna i spaden. Den lär ju inte fastna här heller, vilket borde göra att sanden blir äckligare fortare än i en vanlig låda. Men jag är ju sån som inte byter sanden så ofta, så det är väl viktigare än om man gör det ändå.

Tack för alla svar.

Jag la tråden på senior för att jag ville ha råd om var man får tag på munskydd. Lite synd att det spårade ur till kattskötsel.

Vår katt har det väldigt bra, har förändrats från otroligt skygg och outvecklad katthemskatt till otroligt social och pratsam kille i perfekt hull. När det kommer folk hit (vi har företaget hemma) så anstränger han sig att vara "husets värd" och charmar alla. Trivs med folk, även okända.

Jag fixar inte att ta kattlådan. Sambon gör det och har inget emot det. Är han förhindrad t ex bortrest så gör jag givetvis det. Mår apa men man måste ju. Det är inte så mycket doften.

Sambon reagerar på den sand som katten trivs bäst med - den är väldigt finkornig och flygig. Ett munskydd hade hjälpt.

Det var aldrig meningen att vi skulle bli med katt - det var en paniksituation och han behövde nytt hem akut. Fick honom "på prov" och det har vi aldrig ångrat.

Mvh Cissi

Hm jo det kanske det är, men vi på buke spårar ut ibland, vi har ju inget att göra :devil:

Men har ni provat dom här kristalerna? Den byter man helt en gång i månaden elelr något sådant å tar bara bort skiten därifrån när det händer. Å då dammar det ju noll. Mamma använder den å båda våra katter är nöjda nämligen så det kan ju kanske vara värt att prova...

Jag undrar vad du har för kattsand och vad din katt får för mat om du är så kräkmagad att du inte kan göra rent kattlådan? Min kattlåda är inte det minst äcklig, kisset blir luktfria klumpar och bajset märks bara när det är nybajsat. Inte ett dugg värre att göra rent än att mocka till hästarna.

Byggvaruhandel, färgaffären, grannården etc. Jag blir allergisk av nästa alla kattströer, så är är det sambon som har lådansvar.

prova att blanda ut er nuvarande kattsand med kristaller, dom e jättebra tycker jag för jag tycker dammet är lite irreterande med, men kristallerna är inga problem (eller jo, svåra att få tag på i denna hålan..)
Kanske är det nåt med maten, för så äckligt är det väl inte med bajset, min kisse har bra konsistens på sitt iaf:)
Någon gång måste du nog tyvärr vänja dig vid bajset och så, du ska väl kanske ha barn nån vacker dag med? :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 709
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30