Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Akuten?Om du blir sämre så ska du helt enkelt åka till akuten och berätta allt.
Inget man får göra utan specialutbildad personal närvarande. Finns ju en anledning till att Michael Jackson dog av det... Men det är världens bästa preparat i rätt miljöProvat Propofol istället? Man blir iofs hög som ett hus, fick det sist jag gjorde gastroskopi, jädrans vad kul jag hade, de hade kunnat göra vadsomhelst med mig utan att jag hade protesterat.
Ja det är dit man vänder sig om man får akuta förändringar.Akuten?
Ja det är dit man vänder sig om man får akuta förändringar.
Jag har fått order om att uppsöka akuten när jag får misstänkta skov. Det är inget man kan gå med för länge om det ska behandlas med kortison.
+1Inget man får göra utan specialutbildad personal närvarande. Finns ju en anledning till att Michael Jackson dog av det... Men det är världens bästa preparat i rätt miljö
Fast ts har ju ingen diagnos? Och läkare har bett henne vänta på att få tid?Ja det är dit man vänder sig om man får akuta förändringar.
Jag har fått order om att uppsöka akuten när jag får misstänkta skov. Det är inget man kan gå med för länge om det ska behandlas med kortison.
Ska man inte ha en konstaterad diagnos i så fall?
Fast ts har ju ingen diagnos? Och läkare har bett henne vänta på att få tid?
Jag läste just en artikel där man intervjuat sjukskötare på akutmottagningar. Flera berättade hur de hade fem timmars kö, men bara en handfull av patienterna var riktiga akutfall. Resten hade kunnat vänta tills dagen efter eller flera veckor.
Är kluven gällande vilka symtom man skulle kunna åkt in till akuten för. Säg att jag sökt vård några veckor in, då jag hade smärtor i fötterna så jag knappt kunde gå, eller ens sitta ner med dem i marken utan att det brann, domningar från bröstkorgen och ner till nämna, inkluderat rygg och underliv. Svårigheter med toalettbesök pga nedsatt känsel och domningar, domningar och pirr i händer och fötter och blytunga ben (jag kunde bara gå korta sträckor med stora problem, gick jag i en trappa fick jag dra mig upp med räcket). Minnet är lite luddigt, men några dagar hade jag alla de här samtidigt, ibland gick det runt. Skulle jag kunnat åkt in till akuten när det var så, egentligen?
Jag hade- eftersom jag stod under utredning om jag var du- kontaktat läkaren och talat om att läget förvärrats i så fall.
De där är ju jätte svårt! Jag har fått åka till akuten pga svårigheter att tömma blåsan, de hela började då på vc där jag fick en akuttid men de skickade mig sen vidare till akuten. Att inte kunna gå på toa är absolut en anledning till akutenbesök.Är kluven gällande vilka symtom man skulle kunna åkt in till akuten för. Säg att jag sökt vård några veckor in, då jag hade smärtor i fötterna så jag knappt kunde gå, eller ens sitta ner med dem i marken utan att det brann, domningar från bröstkorgen och ner till nämna, inkluderat rygg och underliv. Svårigheter med toalettbesök pga nedsatt känsel och domningar, domningar och pirr i händer och fötter och blytunga ben (jag kunde bara gå korta sträckor med stora problem, gick jag i en trappa fick jag dra mig upp med räcket). Minnet är lite luddigt, men några dagar hade jag alla de här samtidigt, ibland gick det runt. Skulle jag kunnat åkt in till akuten när det var så, egentligen?
De där är ju jätte svårt! Jag har fått åka till akuten pga svårigheter att tömma blåsan, de hela började då på vc där jag fick en akuttid men de skickade mig sen vidare till akuten. Att inte kunna gå på toa är absolut en anledning till akutenbesök.
Nu har ju jag en diagnos men min läkare säger att jag ska vända mig direkt till akuten om jag mår dåligt, har även varit i kontakt med vc vid skov men de är oftast väldigt "rädda" för ms tyvärr.
Känner du att du vlir sämre och känner dig orolig ska Du givetvis ringa 1177 och följa deras anvisning
då får man ringa sjukvårdsrådgivningen om man mår sämre och fråga va de säger!Läkaren på VC visste om de svårigheterna, som inte var omöjliga men svårare, men sa inget om att det borde vara något för akuten.
En helt ytlig fråga till er som har MS, som jag av någon anledning hakat upp mig på just nu mitt i allt: brukar man få tunnare hår/avfall av bromsmedicinerna?
Jag har inte skrivit tidigare, och vet egentligen inte vad jag ska skriva nu..Jobbigt besked. Skickar en cyberkram ❤Läkaren ringde för någon halvtimme sedan, när jag såg numret tänkte jag att livet inte kommer se likadant ut efter det här samtalet. Jag var livrädd för en hjärntumör, även om jag visste att det inte var troligt. Och det var det ju inte iaf. Men jag har med största sannolikhet MS. Måste ringa till neurologen på KSS i skövde och höra hur det går med remissen för ryggmärgsprov, och lite annat vad som gäller. Men det orkar jag inte idag, idag kommer jag nog bara orka gråta ögonen ur mig.