Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Tänkte göra en kryddstark korvgryta till middag. Vill ha mozarella till. Dock står det i mat-rek. att mozarella inte ska ätas av gravida. Jag har hittat pastöriserad mozarella och om jag lägger i den i grytan så att den får bli varm så måste det väll ändå vara helt okej? Eller är det andra anledningar till att man inte får äta mozarella än Listeria risken?

Listeria brukar väll inte vara något problem om produkten är pastöriserad, så idetta fall när jag funnit en mozarella som är paströriserad torde väll den gå att ätas kall också?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mozarella

Det borde vara okej om den är pastöriserad eller om du själv kokar den i några minuter i grytan.

Håller med dig om att den borde gå att ätas kall också, men där vågar jag inte vara säker...
 
Sv: Mozarella

Jag lade den i grytan på slutet så att den fick vara med och puttra litegrand, för att vara på den säkra sidan. Gott blev det :d !
 
Sv: Mozarella

Listeria brukar väll inte vara något problem om produkten är pastöriserad, så idetta fall när jag funnit en mozarella som är paströriserad torde väll den gå att ätas kall också?

Min BM (har nyss varit på inskrivning ;) ) rekommederade att värma mozzarella men sa att den går att äta kall, men att man inte bör göra det allt för ofta.
 
Sv: Mozarella

Receptet på den där grytan skulle inte vara så fel... :angel: :D

Jag tog bara och slantade kryddiga korvar (valfrisort), slängde med lite majskorn och brynte det i en kastrull, lade på krossadetomater med chillisås och saltade litegrand. När det var klart så lade jag skivor av mozarella försiktigt ovanpå alltihop, den fick puttra med en stund (mycket mozarella :d ), skivade även i några coctailtomater. Serverade detta med tagliatelle (pasta). Sambon tyckte det var jättegott och jag med (har ingen halsbränna). Men vi gillar kryddig mat.
 
Sv: Mozarella

Det där lät mumsigt, det ska jag nog ta och lägga in i våran kost, vi gillar och kryddig mat, ungarna har fått lov att vänja sig... :D
 
Sv: Mozarella

Låter jättegott!
Måste provlagas någon kväll!
Borde ju fungera bra med ris till också..
 
Sv: Mozarella

Låter jättegott!
Måste provlagas någon kväll!
Borde ju fungera bra med ris till också..

Det gör dte säkert, fast personligen anser jag att mozarella med tomatsåsliknande grejer är perfekt till pasta :d !!

Bör tilläggas att jag använde mig av tomatkross som var färdig chilllikryddad, inte chillisås på flaska, den är för ketchuplik!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 799
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 300
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 573
Senast: BernT
·
Relationer Hur skulle ni reagera om er pappa ringer upp en dag, och vill komma över så att du kan få träffa hans nya tjej, som visar sig vara en så...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
17 748
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp