motivera mig!

Shimzy

Trådstartare
herre gud..nu har jag varit sjukskriven i över en månad och inte kunnat rida undertiden..så han har bara gått på betet å myst..ja om han nu har myst eller inte kan jag inte säga direkt men bara gått..rätt å slätt.. och jag har saknat att rida hur mycket som hellst..
men nu kan jag rida om jag vill..varför gör jag de då itne.. måste få ltie motivation..måste ha ett mål..några bra tips?

mvh lene

Sv: motivera mig!

Jag har varit sjukskriven (ridförbud) i 6 veckor!!

På lördag är det dags för ridprov för att se om min kropp håller.

Motivering? Det behövs absolut inte! :bump: :bump:
6 veckor utan att kunna rida räcker.

precis så borde det ju vara för mig med.. har saknar ihjäl mig under tiden men nu.. nä.. suck.
var å myste med dem i hagen idag lännnge å tog massa fina kort )=

Hej,

förstår hur du känner dig, har själv skrivit en liknande tråd före sommaren. På något vis blev det något slags ridmotstånd på grund av långt uppehåll. Lite rädsla blandat med lättja eller nåt.

Jag segade och sköt upp och sköt upp och sköt upp.....ja du fattar :angel: . Någon här skrev att jag skulle hoppa upp bara och så hoppa av igen första gången. Till slut så tog jag mig upp med just den tanken i bakhuvudet men när jag väl var uppe så var det ju lika bra att rida runt lite och sen var det ju jättekul :D o så blev det en riktigt skrittur. Sen så gick det av sig självt.

Har du nån kompis som kan följa med första gången vore det ju bra, alltid lättare med draghjälp.

En sak till som hjälpte mig var ju att jag hade bokat kurs med kusen nån månad senare. Ville ju inte komma dit med fet otränad häst o jäklar vad vi jobbade ju närmare kursdatumet kom. Nu går jag regelbundet på kurs och det gör ju att jag tar mig i kragen även dom lata dagarna.

Boka in dig på nåt en månad framåt så du har nåt att jobba för!

låter dom en bra ide att bara hoppa upp utan några krav ;)
får prova det.. ja jag borde nog boka upp mig..vill ju ha ett mål..fast man måste väl börja boka sig til höstens träningar nu va? de blri ju super..skall kolla lite..! :D:D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 745
Senast: fejko
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 957
Senast: Crossline
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar