Motion vid sjukdom?

Sv: Motion vid sjukdom?

Tack alla för svar. Jag mår bättre av motionen efteråt. Vet i sjutton om jag är piggare efteråt, men det känns ju bra att hunden får sitt, det känns bra att se att kroppen hänger med som förut trots att den får kämpa lite mer. Det känns bra att komma ut, att röra sig:)

Ska prata mer med läkare, men ville bara ha lite generella råd och tips, då jag vet att många här inne både är/har vart sjuka och har kunskaper om vård.
 
Sv: Motion vid sjukdom?

Jag har simmat en del innan, jag gillar det, men i och med hund, så blir det lite kaka på kaka att motionera utan henne. Jag föredrar där hon kan vara med och få motion samtidigt:)

Men vad är att lyssna på signalerna? Jag kan vara dödstrött vissa dagar, och det är då jag pressar mig att orka lika mycket som vanligt ändå( annars orkar jag ju det ;-)). Är det fel att pressa sig, är det farligt? Jag VILL verkligen behålla min fysik så gott det går, jag anser att det ger bättre förutsättningar för framtiden, men vill ju inte försämra saker och ting genom att pressa för mycket.

Min väninna som har ganska stora skador på sin kropp tränar för att hålla stor muskelmassa för att kunna jobba med sitt hantverksyrke.

Hon säger till mig att hon skiljer på att vara trött i kroppen och vara trött i huvudet.
Om hon är väldigt trött när hon kommer hem kan det hjälpa henne att springa en mil.

Jag har ju haft cancer. Har skador efter behandlingarna och är ofta oerhört trött och har en hel del värk. Jag har försökt tänka som hon och har märkt att jag kan träna (simma) ändå och må bättre dagen efter än vad jag skulle gjort om jag vilat istället.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 084
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp