Mot lös mage

S

SanchoPancho

Finns det något alternativ till Krafft MagTarm? Både billigare och större förpackning? Loppfrön är ju ett mäck att få tag på, någon som vet? Någon annan kur?

Har gjort ett stort foderbyte och miljöombyte. Upplever stor skillnad när han slutade äta gräs men är fortfarande inte optimal i magen.

Sv: Mot lös mage

jag ska köpa den ganska snart, hur mycket rymmer burken och vad kostar den? Hur mycket ska hästen ha?

Protexin, är jättebra mot foderbyten mm. Finns både som pellets och pasta. Pastan är mer som en snabbkur. Jag tycker att Protexin är bättre än magtarm för den luktar inte. Protexin är även billigare än Microbalans.

Jag har nu gett protexin i 6 dagar idag, så länge som kuren varade. Fick bra resultat men inte helt bra. Vet sa att efter den kuren skulle jag fortsätta med mag och tarm eller motsvarande.

När jag använde Protexin tog jag först pasta kuren och sedan körde jag med pellets i någon vecka, då blev det bra.

Burken rymmer så mycket att man kan ge det i en vecka-10 dagar. Den kostade 230 kr på Granngården.

Var kan man köpa protexin och vad kostar det?

samma sak hände med mig. köpte nått som jag itne vet vad det heter. men filmjölk funkar lika bra! köp det och blanda det i fodret! köp Asidofilus eller vad det heter, ungefär så. det har funkat jätte bra för mig och min pålla.

lycka till!

Kommer tyvärr inte ihåg vad Protexin kostar men som sagt billigare än MicroBalans. Jag köpte mitt på Täby foder, Annars kan man nog ringa dem som importerar det till Sverige, de heter Kruuse Svenska AB.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 995
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama